به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمد امام در خطبه های نماز جمعه این هفته شوش با تاکید بر اهمیت عفاف و حجاب و رعایت موازین اسلامی در جامعه خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب ریشه در فرهنگ ایرانی دارد و بنیان خانواده در ایران اسلامی با عفاف و حجاب پیوند مستحکمی دارد.
وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ حجاب در جامعه و اینکه حجاب مانع گسترش بسیاری از آسیب‌ها در جامعه می‌شود، اظهارکرد: افرادی که طرح حجاب اجباری را مطرح می‌کنند در واقع ضد ارزش‌ها موضع می‌گیرند که باید در برابر آنان هوشمندانه عمل کرد.
وی اضافه کرد: حجاب قانون خدا و از ضروریات دین است و باید همه مسلمانان به این مساله پایبند باشند.
امام جمعه شوش در ادامه با گرامیداشت هفته شهدا، بیان کرد: کار بنیاد شهید که با خانواده شهدا و ایثارگران سرو کار دارند بسیار اررشمند و خدمت مقدس است.
وی در رابطه با هفته احسان و نیکوکاری نیز گفت: مسئولان باید به فکر محرومان و طبقات ضعیف جامعه باشند و برای توانمندسازی آنان برنامه های اثربخش ارایه دهند.
وی با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، حجاب را از تاکیدات دین مبین اسلام و آن بانوی بزرگوار ذکر و اضافه کرد: حضرت فاطمه(س) ، مظهر پاکی و نجابت است و باید به عنوان الگوی دختران و بانوان جامعه ما مدنظر باشد.
حجت الاسلام امام در بخش دیگری از سخنانش به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری نیز اشاره کرد و افزود: اقدام به درختکاری باقیات صالحات است و بهتر است که در این ایام درختان مثمر کاشته شود تا مردم از ثمرات و فواید آن بهره ببرند.
سرهنگ پاسدارکریم بابایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شوش در پیش از خطبه های نماز جمعه شوش، گزارشی از اجلاسیه یادواره سردارسرلشکرشهید حسن درویش وسرداران و600شهید شهرستان شوش که در21 اسفند 96 برگزارمی شود ارایه داد.
پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شوش تعدادی اصله نهال رایگان از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شوش به نمازگزاران اهدا شد.
7280/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.