به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری در خطبه های این هفته نماز جمعه اندیمشک با تبریک میلاد با برکت حضرت زهرای مرضیه (س) افزود:این بانوی بزرگوار اسلام همواره الگوی زنان و حتی الگویی ارزشمند برای مردان است و بانوان جامعه اسلامی با پیروی از این شخصیت والامقام ، در عرصه های مختلف نقش آفرینی مثبت داشته اند.
وی گفت:نگاه کالاگونه به زنان در جوامع غربی، موجب تضعیف شدید جایگاه زن در این جوامع و متزلزل شدن بنیان خانواده ها شده است.
امام جمعه اندیمشک اظهار کرد:افزایش خشونت ضد زنان در جوامع غربی که صحبت از تساوی حقوق زن و مرد می کنند، فاجعه بوده و خشونت های جسمی و جنسی فراوان ضد زنان در این جوامع تبعات زیادی به همراه داشته است.
وی افزود: از مهمترین تفاوت های جوامع دینی با جوامع غربی، حفظ کرامت زنان و توجه جدی به بنیان خانواده است و دشمنان برای رسیدن به اهداف خود به دنبال ضربه زدن به این جایگاه هستند.
وی با اشاره به تلاش برخی افراد مدعی روشنفکری برای لغو حجاب افزود:سیاست حجاب در درون کشور ما همان تعهدی است که نظام های دینی نسبت به ارزش های اخلاقی و انسانی دارند و باید با مقایسه معقولانه جامعه اسلامی و جوامع غربی، به جایگاه ارزشمند زنان در کشور پی برد.
وی گفت: از برنامه هایی که غرب به دنبال آن است کاستن مقام مادر، پایین آوردن این جایگاه و خراب کردن نهاد خانواده سنتی است.
وی بر ضرورت هوشیاری در برابر توطئه های دشمن در این خصوص تاکید کرد.
امام جمعه اندیمشک در بخش دیگری از خطبه ها سالروز تاسیس بنیاد شهید را تبریک گفت و اظهار کرد:هر جامعه ای که فرهنگ ایثار و شهادت را حفظ کند همواره پویا و شاداب است.
وی با گرامیداشت هفته درختکاری از صدمه زدن به جنگل ها و فضای سبز در شهرستان اندیمشک انتقاد کرد و گفت:درختکاری را باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل کرده و با آگاهی بخشی عمومی ، برای حراست و توسعه فضای سبز و درختان تلاش کنیم.
7281/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.