به گزارش ایرنا آیت ا... سید محمدعلی موسوی جزایری پنجشنبه در دیدار مدیرکل و معاونان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با وی افزود: بخشی از گرد و غبار از کانون های خارج کشور وارد خوزستان می شود اما به دلیل اوج گرفتن ذرات خاک در آسمان کمتر ایجاد مزاحمت می کنند.
وی با اشاره به اینکه نهال کاری 11 هزار هکتار از کانون های گرد و غبار در مدت یکسال کار بزرگی است گفت: تثبیت و کنترل کانون های گرد و غبار داخلی نیازمند طی کردن پروسه چند ساله است و انتظار داریم در سال های آینده نیز با همین جدیت انجام شود.
آیت ا... موسوی جزایری با قدردانی از مسئولان کشوری و استانی در اهتمام برای مقابله با این پدیده افزود: اگرچه بسیاری از استان ها با پدیده گرد و غبار درگیر هستند اما در استان خوزستان مردم بیشتر با این مساله دست و پنجه نرم می کنند.
امام جمعه اهواز درخصوص ایجاد مزاحمت برخی معارضان برای کاشت نهال در عرصه های بیابانی گفت: باید مشخص شود که این زمین ها آیا واقعا به آنها تعلق دارد یا خیر؟ زیرا تملک عرصه های بیابانی شرایط قانونی و شرعی خود را دارد.
وی ادامه داد: باید با ساکنان بومی اطراف این عرصه ها صحبت و آنها را متقاعد به کاشت نهال کرد ضمن آنکه می توان با سهیم کردن آنها در کاشت و مراقب از نهال ها آنها را به این امر ترغیب کرد.
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: از تمام مردم خوزستان دعوت می شود در کاشت نهال مشارکت کنند زیرا بهترین روش برای کاهش آلایندگی موجود در هوا است.

** پدیده گرد و غبار ناشی از مدیریت غلط آب است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه پدیده گرد و غبار ناشی
از خشکسالی و مدیریت غلط منابع آب است، گفت: احیا و یا تخریب منابع طبیعی به عملکرد مستقیم مردم و دستگاه های مختلف باز می گردد و برای بهبود شرایط زیستی خوزستان به مشارکت هر دو گزینه نیاز داریم.
احمید مطیعی با اشاره به اینکه تا پایان امسال بیش از 42هزار هکتار از زمین های بیابانی خوزستان
باید تثبیت شود اظهار کرد: از اسفند پارسال تا فروردین امسال در پنج هزار هکتار از عرصه های بیابانی نهال کاری صورت گرفت.
وی با بیان اینکه در پاییز و زمستان امسال نیز حدود 6هزار هکتار از زمین های خوزستان نهال کاری شده، افزود: اعتبارات اختصاص یافته برای مقابله با گرد و غبار خوزستان بیش از پنج برابر اعتبارات سال های گذشته است که نشان از اهتمام دولت در این زمینه دارد.
وی یادآور شد: 800 میلیارد ریال اعتبار به اداره کل منابع طبیعی برای کاشت نهال و 700 میلیارد ریال نیز به موسسه جهاد نصر برای احداث کانال آب تخصیص داده شده است.
در حاشیه این دیدار آیت ا... سید محمد علی موسوی جزایری و کارکنان اداره کل منابع طبیعی خوزستان به مناسبت هفته منابع طبیعی اقدام به کاشت نهال خرما کردند.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.