به گزارش ایرنا حمید اکبری پنجشنبه در بیست و یکمین همایش دانشجویان داروسازی سراسر کشور در گیت بوستان اهواز افزود: دانشگاه های کشورهایی نظیر آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، فیلیپین، برخی دانشگاه های هندوستان و ترکیه از جمله دانشگاه های حذف شده از فهرست
معتبر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هستند.
وی با اشاره به اینکه هرسال حدود یکهزار و 600 دانشجو داروسازی وارد دانشگاه ها می شوند گفت: از دغدغه های ما بحث کیفی سازی پذیرش دانشجویان رشته داروسازی است.
وی ادامه داد:رسیدگی به وضعیت صنفی، شغلی، تحصیلی، علمی و پژوهشی دانشجویان دارو سازی از مسئولیت های مهم ما در وزارت بهداشت است از این رو با پیگیری صورت گرفته مصوبه ای برای محدودسازی پذیرش دانشجویان رشته داروسازی تصویب شد.
اکبری با اشاره به اینکه طبق پیش بینی ها تا سال 1404 به حدود 27هزار داروساز در کشور نیاز داریم، گفت:هم اکنون 19هزار پزشک داروسازی در کشور فعال هستند و بالغ بر 10هزار دانشجوی داروسازی نیز در سال های بین 1390 تا 96 وارد دانشگاه ها شده اند که برآورد می شود زودتر از سال 1404 به این تعداد دانشجو دست یابیم.
وی در خصوص تعداد ورود دانشجویان خارجی به دانشگاه های کشور نیز افزود: سالانه حدود 100 تا 150 دانشجوی خارجی برای تحصیل در رشته داروسازی وارد کشور می شوند که تقریبا همین تعداد دانشجو از کشور نیز برای تحصیل در این رشته به دانشگاه های خارج از کشور سفر می کنند.
قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهارکرد: از حدود یک میلیون نفر داوطلب ورود به دانشگاه ها حدود 700 هزار نفر معادل 69 درصد این افراد را متقاضیان رشته تجربی تشکیل می دهند و در بین رشته های تجربی نیز سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بیشترین متقاضی را دارند.
وی افزود:دردولت یازدهم و دوازدهم تمرکز جدی بر روی بحث کیفی سازی تمام علوم به ویژه رشته های پزشکی صورت گرفته تا بیش از گذشته به استانداردهای منطقه ای و جهانی نزدیک شویم.
بیست و یکمین همایش دانشجویان داروسازی سراسر کشور با حضور قائم مقام معاونت آموزشی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت و مشاور وزیر بهداشت در اهواز برگزار شد.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.