به گزارش ایرنا علی خدادادی پنجشنبه در همایش سراسری ایمون سل تراپی در سرطان در دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه سومین عامل مرگ و میر در کشور سرطان است افزود:هم اکنون یکی از معضلات اصلی حوزه بهداشت، سلامت و درمان نیز همین امر است.
وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته یکی از دغدغه های اصلی هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تمرکز بر شیوه های جدید درمان سرطان بوده گفت: پیش از این اقداماتی نیز صورت گرفته اما اثر بخشی لازم را نداشته که امیدواریم این رویه تغییر کند.
خدادادی با ابراز نگرانی از رشد سرطان در کشور اظهارکرد: در یک دوره زمانی این فرضیه مطرح شد که پیشرفت روش های تشخیصی سبب شده که آمار مبتلا به سرطان بالا نشان داده شود اما اکنون مشخص شده که تعداد موارد جدید سرطان به طور واقعی رو به افزایش است.
وی با بیان اینکه باید برنامه های بیشتری برای غربالگری افراد پیاده سازی شود افزود:اکنون روش های جدیدی برای درمان بیماران مبتلا به سرطان وجود دارد که عوارض آن کمتر است و به لحاظ هزینه درمان نیز فشار کمتری بر بیماران وارد می کند.
وی فعالیت های صورت گرفته در بحث پژوهشی را امیدوار کننده خواند و اظهارکرد: روش ایمونوتراپی سبب افزایش سیستم ایمنی بدن در برابر سلول های سرطانی می شود.
خدادادی در بخشی دیگر از سخنان خود به نقش بخش خصوصی هم اشاره کرد و یادآور شد: در کشورهای پیشرو، شرکت ها و سازمان ها فعالانه در حوزه تولید دارو گام بر می دارند اما در کشور ما همچنان بار اصلی بر دوش دولت است.
وی گفت: امیدوارم دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تأسی از شهدای این دانشگاه بتواند در حوزه علم و پژوهش گام های موثری بردارد.
بنابراین گزارش، سومین سمپوزیوم ایمون سل تراپی در سرطان روز پنجشنبه با حضور جمعی از اساتید برتر کشور در حوزه سرطان به مدت یک روز در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.