به گزارش ایرنا سردار علیرضا افشار روز چهارشنبه درکنگره ملی معلم شهید حبیب شریفی راد و 305 شهید فرهنگی خوزستان اظهار کرد: خون شهید پرده های ضخیم فریب را می درد همانگونه که شهادت شخصیت های برجسته ای نظیر شهید بهشتی و باهنر در دوران انقلاب جان تازه ای را در رگ های ملت دمید و در حفظ نظام نوپای ایران تاثیرگذار بودند.
وی ادامه داد: تلاش دشمن برای ایجاد فضای فتنه آلود از اول پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته، اما رهنمود و روشنگری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب تا اندازه زیادی مانع توطئه های دشمنان شده است.
سردار افشار گفت: فرهنگ ایثار و شهادت طلبی در ادامه راه شهدا و حل مشکلات نظام، از راه های تعیین کننده است که بسترسازی آن با برگزاری این کنگره ها فراهم می شود.
وی ادامه داد: زندگی شهدا پر از درس و عبرت است که آن را در محل تحصیل، زندگی و کار شهدا می توان آموخت.
رییس هیات عالی اندیشه ورزی سپاه گفت: قدرت سیاسی، اقتصادی، نظامی، علمی، فرهنگی و اجتماعی از جمله مؤلفه های قدرت در کشورهای مختلف بوده که برخی ها منافع سیاسی و دفاع نظامی خود را با قدرت اقتصادی محقق می کنند.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی به برکت و جهت گیری نهضت فرهنگی شکل گرفته که برای حفظ و ارتقای آن باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم و غفلت از این نهضت ضربات مهلکی به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد، و بستر را برای توطئه دشمنان فراهم می سازد.
وی با بیان اینکه مهمترین عنصر نهضت فرهنگ، آموزش و پرورش بوده و معلم در آموزش و پرورش نیز مهمترین عنصر است گفت: آموزش و پرورش محور اصلی و ستون فقرات نهضت فرهنگی و توسعه کشور است.
رییس هیات عالی اندیشه ورزی سپاه همچنین با اشاره به انعقاد تفاهمنامه های مختلف بسیج و سپاه با آموزش و پرورش افزود: سازمان های فرهنگی، حوزه علمیه، صدا و سیما و همه دستگاه ها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.
وی گفت: در آموزش و پرورش علاوه بر معلمان، انجمن اولیاء و مربیان نیز نقش پررنگی دارد و این انجمن تنها نهاد خانواده کشور بوده و از آن جا که خانواده سلول جامعه است، برای جامعه ای سالم باید خانواده ای سالم داشته باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز اظهار کرد: تاریخ معاصر ایران و به ویژه عزت ، ‌عظمت ، شوکت و سعادت ملت ایران مدیون گذشت، ایثار و شهامت شهدا است، و اگر این رشادت ها نبود این سرافرازی و عزت را امروزه مشاهده نمی کردیم.
محمد تقی زاده ادامه داد: هدف دشمنان این نیست که بخشی از خاک ایران را تصرف کنند بلکه قصد دارند تمدن شیعی را به خاک بکشند که ماموریت شهدا تنها در شهید شدن و حفظ خاک خلاصه نمی شد بلکه اهداف بالاتری دارد.
وی ادامه داد: امروزه ما رسالت سنگینی بر عهده داریم که آن ‌هم معرفی رسالت و ماموریت شهدا به نسل جدید است چرا که تمدن اسلامی زمانی آسیب می بیند که جوان ایرانی درک و فهم شهید فهمیده را نداشته و در آن مسیر حرکت نکند.
شهید حبیب شریفی راد از معلمان سوسنگرد مرکز شهرستان دشت آزادگان خوزستان، در سال 58 به فرماندهی سپاه پاسداران سوسنگرد منصوب شد. وی یک روز پس از سقوط سوسنگرد، در تاریخ 7 مهر سال 59 در جاده سوسنگرد - اهواز قصد انتقال نیرو به سوسنگرد و انتقال مهمات و اسناد مهم به اهواز را داشت که در محاصره نیروهای بعثی قرار گرفت. ماشین این معلم شهید با دوشکا به رگبار بسته شد و او و همسرش به شدت مجروح و در چنگ نیروهای بعثی افتادند.او با وجود زخم شدید و تحمل اذیت و آزار فراوان از سوی دشمن، لب به سخن باز نکرد و از آن ساعت تاکنون هیچ خبری از پیکر پاکش به‌دست نیامد و همچنان جاوید الاثر است.
همسر شهید حبیب شریفی راد و دو نفر از همراهان شهید به مدت دو سال در اسارت قرار گرفتند.
7152 / 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.