غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در حاشیه نشست خشکسالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز سه شنبه نشستی در وزارت صنعت، معدن و تجارت، با حضور سازمان‌های مختلف چون امور مالیاتی، بانک‌ها، تامین اجتماعی، بانک مرکزی، نماینده برخی وزارتخانه‌ها پیرامون مساله گروه ملی برگزار شد و سرمایه گذار و مالک نیز حقوق معوقه آذر 96 کارگران را به اهواز ارسال کرد که این رقم تا فردا به حساب همه کارگران گروه ملی واریز می شود.
وی افزود: مشکلات گروه ملی به کلاف سردرگمی تبدیل شده که با توجه به روال اداری و پیچیدگی های خاص آن بنا شد، به تدریج حل شوند و تا زمان حل مسایل اداری، 'شرکت ایمیدرو' مواد اولیه را در اختیار گروه ملی قرار دهد.
استاندار خوزستان ادامه داد: بنا شد تامین اجتماعی بیمه ها را بپذیرد و دفترچه‌ بیمه کارگران را تمدید کند؛ همچنین حکم کسانی که بازنشسته می‌شود را صادر کند، علاوه بر این امور مالیاتی تمهیداتی را نسبت به گروه ملی انجام دهد.
وی توضیح داد: با توجه به اینکه گروه ملی با مشکلات بسیار پیچیده ای روبه رو است لازم است همه مالک آن را حمایت کنیم تا از پس مشکلات برآید زیرا سرمایه‌گذار بدون حمایت قادر به حل مشکلات نیست و امکان دارد در میانه راه ناامید شود.
وی ادامه داد: خط تولید فولادسازی دوم گروه ملی 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سالهاست بلاتکلیف مانده که باید سرمایه در اختیارش قرار گیرد تا تکمیل شود و برخی خطوط که فرسوده و پرهزینه هستند و توجیه اقتصادی ندارند باید بازسازی شوند.
استاندار خوزستان گفت: بانک ملی موظف شده از گروه ملی حمایت کند و تسهیلات لازم را در اختیارش قرار دهد و سازمان خصوصی‌سازی موظف شد مشکلات پیش روی این مجموعه را بردارد.
وی افزود: مجموعه استان با این حال که حامی و پشتیبان سرمایه گذاران جدید و کسانی که صنایع قدیمی استان را می خرند هست اما سرمایه گذاران هم باید حقوق کارگران را رعایت و مسایل آنها را حل کنند.
شریعتی با تاکید بر اینکه نباید سرمایه گذار را تنها گذاشت یادآور شد:به عنوان استاندار خوزستان در کنار سرمایه گذار هستم و از آن حمایت می‌کنم در عین حال خواستار استیفای حقوق کارگران نیز هستم و سایر دستگاه‌های اجرایی استان موظف و مکلفند آنها را حمایت و همراهی کنند.
به گزارش ایرنا کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران بارها نسبت به پرداخت نشدن سه ماه حقوق معوقه، تمدید نشدن دفترچه‌ درمانی تامین اجتماعی، چندین بار در مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع اعتراضی برپا کردند و خواستار پرداخت مطالباتشان شدند.
7164/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.