به گزارش ایرنا، رئیس بنیاد نخبگان هرمزگان روز چهارشنبه در این مراسم هدف از برگزاری این جشنواره را رونق بخشیدن به فضای نوآوری و تسهیل جریان تبدیل دارایی های فکری با ارزش از طریق شناسایی اختراعات و ابتکارات و معرفی آن به جامعه دانشگاهیان، صنعتگران، سرمایه گذاران و متولیان حوزه علم و فناوری عنوان کرد.
داوود صمصام پور بیان داشت: از میان 157 اختراع ثبت نامی، 80 اختراع در مرحله نخست انتخاب شدند و در داوری نهایی، سه اختراع نوپدید برای حضور در بخش تجاری سازی جشنواره برگزیده شد.
رئیس بنیاد نخبگان هرمزگان عنوان ابراز کرد: دو کارگاه آموزشی آشنایی با فرآیند تجاری سازی اختراعات و نحوه ثبت اختراع و حقوق مالکیت فکری از بخش های جنبی این جشنواره است.
صمصام پور خاطرنشان کرد: استمرار این جشنواره ها اساس زیست بوم، خلاقیت و نوآوری در سطح منطقه و کشور را تقویت می کند.
امضای تفاهم نامه همکاری بنیاد نخبگان هرمزگان با دانشگاه های هرمزگان، آزاد اسلامی بندرعباس ، جهاد دانشگاهی، سازمان صنعت، معدن و تجارت وشرکت فولاد هرمزگان، و همچنین رونمایی از کتاب «آوای دریای 2» کاری از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان نیز از بخش های پایانی نخستین روز برگزاری جشنواره منطقه ای اختراعات و ابتکارات رویش خلیج فارس در بندرعباس بود.
هشتمین جشنواره دو روزه منطقه ای اختراعات و ابتکارات رویش خلیج فارس با حضور استان های هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد از دوم اسفند در بندرعباس آغاز شده است.
این جشنواره سوم اسفند با معرفی مخترعان و مبتکران برگزیده پایان می یابد.
9887/ 2094

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.