محمد رئیس زاده چهارشنبه در حاشیه برگزاری هشتمین کنگره پزشکی طب رزم در بیمارستان صحرایی علی ابن ابیطالب آبادان در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: جامعه پزشکی در پنج سال اخیر در جبهه مقاومت همانند دفاع مقدس تجربه بسیار خوبی در حوزه امداد و نجات، انتقال و مداوای مصدوم در جنگ های نوین کسب کرده است.
وی افزود: این حضور مانند تجربه دفاع مقدس جراحان و پزشکان ما را توانمند کرد و بعد از گذر 29 سال از پایان جنگ تحمیلی و تغییر سبک و شیوه جنگ ها و حوادث، حضور جامعه پزشکی در مناطق مقدم در پنج سال اخیر تجربه بسیار خوبی بود.
رئیس زاده گفت: بیش از 600 نفر از جراحان و پزشکان ایرانی در قالب 230 تیم مناطق عملیاتی عراق و سوریه حضور داشتند .
وی اظهار کرد : پزشکان و پرستاران عضو جامعه پزشکی در سخت ترین شرایط در نزدیک ترین مناطق درگیری حضور داشتند و با یک رکورد مثال زدنی در کمتر از 10 دقیقه کارهای اساسی و مورد نیاز مدافعان حرم و رزمندگان جبهه مقاومت را انجام می دادند.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور انتقال تجربیات در چند سال گذشته در جنگ های جدید به جامعه پزشکی و بیش از 200 نفر از پزشکان، اساتید دانشگاه های پزشکی و دانشجویان پزشکی را از اهداف برگزاری هشتمین کنگره طب رزم اعلام کرد.
هشتمین کنگره علمی طب رزم و ششمین آیین اهدای جایزه ملی شهید دکترمحمدعلی رهنمون ، امروز و فردا (نهم و دهم اسفندماه) در اردوگاه سردارشهید مهدی باکری خرمشهر و بیمارستان صحرایی علی بن ابیطالب(ع) آبادان برگزار می شود.
دکترمحمدعلی رهنمون در دوران دفاع مقدس مسوول بیمارستان صحرایی «خاتم الانبیاء(ص)» بود ‏که ششم اسفندماه 1362 در حال اقامه نماز بر اثر بمباران هوایی دشمن به شهادت رسید.
/6002 /3015
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.