به گزارش ایرنا رحمان غلام چربی روز چهارشنبه در هفتمین نشست کارگروه آرد و نان شهرستان دزفول افزود:علاوه بر معرفی 2 واحد نانوایی به تعزیرات حکومتی به هفت واد دیگر نیز تذکر داده شد.
رئیس اتحادیه نانوایان دزفول با اشاره به بازرسی صورت گرفته از 6 واحد نانوایی در مناطق زیباشهر و مدرس از نظر کیفیت نان ادامه داد:در حالیکه طبق قانون وزن یک چانه خمیر نان لواش باید 150 گرم باشد این رقم در واحدهای نانوایی دزفول 160 گرم است که باید اصلاح شود.
وی در ادامه از برقراری کشیک برای 40 واحد نانوایی در ایام نوروز در شهرستان دزفول خبر داد و گفت: فعالیت واحدهای نانوایی کشیک از 25 اسفندماه آغاز و تا 17 فروردین ماه سال 97 ادامه دارد.
معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری دزفول نیز بر کیفیت پخت نان در این شهرستان تاکید کرد و گفت:باید پیش از عید کیفیت نان و بهداشت نانوایی های دزفول بهبود یابد.
عبدالحسین پوررکنی همچنین از قیمت بالای یک کیسه آرد در مناطق عشایری دزفول انتقاد کرد و گفت:در حالیکه یک کیسه آرد با قیمت 320 هزار ریال از کارخانه خریداری می شود اما با قیمتی بین 420 تا 540 هزار ریال به عشایر فروخته می شود که تخلف می باشد.
وی با بیان اینکه 26 شرکت تعاونی کار توزیع آرد بین مناطق عشایری دزفول را عهده دار می باشند گفت:به منظور کنترل قیمت آرد و جلوگیری از گرانفروشی باید نشست ویژه ای برای شرکت های تعاونی عرضه کننده آرد منطقه برگزار شود.
محسن پورفرخی رئیس امور عشایر دزفول نیز گفت:سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال 95 قیمت کارشناسی آرد در دزفول را به استان ابلاغ کرد ولی این ابلاغیه به امور عشایر استان ارسال نشده که باید این امر محقق شود .
وی افزود:قیمت هر کیسه آرد درب کارخانه 320 هزار ریال می باشد که با احتساب هزینه بارگیری،انبارداری و شرکت تعاونی بین 350 هزار تا بالاتر به دست عشایر می رسد.
وی اضافه کرد:در طول یک هفته ششهزار کیسه آرد در مناطق عشایری دزفول توزیع می شود.
مسعود سخایی بخشدار سردشت دزفول نیز گفت:باید زیرساخت ها و امکانات لازم در روستاهای دزفول تامین شود تا جلوی مهاجرت اهالی روستا به حاشیه شهر
گرفته شود چرا که تاکنون ارائه خدمات به برخی مناطق عشایری باعث بازگشت تعدادی از مهاجران حاشیه شهر به روستاها شده است .
وی افزود: اهالی روستای حسین کلولی خواستار احداث نانوایی و توزیع آرد در این روستا شدند که مقرر شد این موضوع بررسی و نسبت به تامین نیاز این اهالی اقدام شود.
در این نشست مقرر شد در ایام نوروز سهمیه آرد برخی مناطق محروم دزفول افزایش یابد ضمن اینکه واحدهای نانوایی شستشو و نظافت شوند.
185 واحد نانوایی در شهرستان دزفول فعالیت دارند.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.