کیامرث حاجی زاده سه شنبه در حاشیه نشست ستاد مدیریت بحران به خبرنگار ایرنا گفت: در حادثه رانش کوه که بامداد روز دوشنبه در منطقه نفتک مسجد سلیمان رخ داد 27 منزل مسکونی تخریب شد که طی برگزاری نشستی در فرمانداری مسجد سلیمان مصوب شد تا یک هفته آینده خانواده های حادثه دیده اسکان موقت داده شوند.
وی افزود: باید بررسی شود اگر این منازل خارج از محدوده طرح جامع شهری قرار داشته اند چه کسی برای آنها مجوز ساخت و ساز صادر کرده است تا به جد با آنها برخورد شود.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد: همچنین مصوب شد ودیعه‌ای از سوی شورای شهر به این ساکنان تعلق گیرد و وسیله حمل و نقل برای جابجایی مردم در اختیار آنها قرار داده شود.
وی بیان کرد: با توجه به خسارت مالی که مردم دیده اند پس از برآورد خسارت از سوی نهاد های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به آنها کمک شود.
حاجی زاده خاطرنشان کرد: شهرداری مسجدسلیمان، اداره حمل و نقل، شرکت نفت و اداره راه و شهرسازی تحت نظارت فرماندار باید هر چه سریعتر نسبت به ایمن سازی منطقه اقدام کنند و باید ساخت و سازهای غیرمجاز پیگیری شود.
وی توضیح داد: از این پس با هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز از سوی شهرداری،مسکن و شهر سازی و نظام مهندسی جلوگیری به عمل می آید.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان تاکید کرد: شهرداری و اداره مسکن و شهرسازی شهرستان مناطق هر چه سریعتر در معرض خطر را شناسایی کنند و فرمانداری تمهیدات لازم را نسبت به پیشگری حوادث مشابه انجام دهد.
به گزارش ایرنا بامداد دوشنبه براثر رانش کوه 27 خانه مسکونی در منطقه نفتک مسجدسلیمان تخریب شد این حادثه تلفات جانی نداشت.
7164/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.