رسول مالمیر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 600 میلیارد ریال از مجموع تسهیلات پرداختی بانک مسکن در بخش مشارکت و سه هزار میلیارد ریال آن در بخش عقود مبادله ای پرداخت شده است.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه در ماه های اخیر احیای بافت فرسوده شهری در دستور کار دولت قرار گرفته این بانک تا پایان دی ماه با پرداخت 160 میلیارد ریال تسهیلات به 426 واحد مستقر در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری، گام مهمی در این راستا برداشته است.
مدیر شعب بانک مسکن استان همدان بیان کرد: این بانک از نظر مانده منابع رتبه دوم و پرداخت تسهیلات رتبه نخست شبکه بانکی استان را به خود اختصاص داده است.
مالمیر افزود: مسکن نقش بسزایی در ایجاد رونق اقتصادی دارد بنابراین بانک مسکن همسو با سیاست های کلان اقتصادی دولت و به منظور ایجاد تحرک در بازار مسکن تمهیداتی شامل پرداخت تسهیلات را برای طرف عرضه و تقاضا در نظر گرفته است.
وی توضیح داد: بخش مسکن به عنوان یکی از بخش های مهم اقتصادی کشور به علت ارتباط مستقیم و غیر مستقیم با تعداد قابل توجهی از صنایع، به عنوان پیشران اقتصاد کشور محسوب می شود چراکه رونق این بخش باعث رشد اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی می شود.

** نام نویسی 6 هزار و 250 شهروند در طرح مسکن اولی
مدیر شعب بانک مسکن استان همدان گفت: طرح خانه اولی ها یا حساب صندوق مسکن یکم به منظور افزایش قدرت خرید شهروندان این امکان را برای اولین بار میسر کرد تا دارندگان حساب مسکن اولی بتوانند برای خرید یک واحد مسکونی از 2 فقره تسهیلات استفاده کنند.
مالمیر با بیان اینکه این طرح در همدان با اقبال عمومی همراه شد افزود: از ابتدای اجرای طرح تاکنون 6 هزار و 250 متقاضی در این طرح نام نویسی و سپرده گذاری کرده اند.
وی ادامه داد: بیش از 262 میلیارد ریال تسهیلات برای خرید 382 واحد مسکونی از محل این طرح پرداخت شده است و با توجه به نرخ سود تک رقمی و مدت بازپرداخت طولانی تسهیلات انتظار می رود در آینده تعداد بیشتری از شهروندان از مزایای طرح مسکن یکم بهره مند شوند.
مدیر شعب بانک مسکن استان همدان اضافه کرد: این بانک همچنین در بخش های دیگری نیز اقدام به پرداخت تسهیلات به اقشار مختلف جامعه از جمله خانواده های معزز شهدا، جانبازان، مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ، سازمان بهزیستی، تسهیلات خرید مسکن به کارکنان بازنشسته نیروی انتظامی کرده است.
مالمیر افزود: یک هزار و 371 فقره تسهیلات ازدواج با اعتباری افزون بر 141 میلیارد ریال توسط این بانک در 10 ماهه سال جاری پرداخت شده است.
وی افزود: این بانک در بخش های غیر از مسکن نیز تسهیلات خوبی را برای ایجاد رونق اقتصادی پرداخت کرده که برای نمونه می توان به تسهیلات خرید کالا و خودرو اشاره کرد که در این حوزه بیش از 20 میلیارد ریال تسهیلات در قالب 282 فقره قرارداد به هم استانی های پرداخت شده است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.