به گزارش ایرنا بارش رحمت الهی که از سه شنبه شب پس از فروکش کردن گرد و غبار شروع شد ، تا صبح روز چهارشنبه در برخی نقاط مرتفع شمال شرق خوزستان به صورت پراکنده ادامه داشت.
در پی بارش باران که در برخی مناطق خوزستان از جمله کلانشهر اهواز سبب آبگرفتگی جزیی معابر عمومی شد کشاورزان خوزستانی به ویژه گندمکاران دیم کار را خوشحال و تا حدودی نیاز آبی زمین کشاورزی آنان را تامین کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: باران شب گذشته در استان خوزستان تا حدودی نگرانی کشاورزان را برطرف کرد ولی نیاز آبی زمین های کشاورزی به دلیل کاهش شدید بارندگی ها در سال زراعی جاری ، همچنان بالا است.
کیخسرو چنگلوایی با اشاره به اینکه همچنان به نزول رحمت الهی امیدوار هستیم گفت: از فردا (پنجشنبه) موج جدید بارشی به خوزستان نفوذ کرده که به نظر می رسد از موج قبلی بسیار قوی تر و فراگیرتر است.
وی گفت: بارش های پیش رو تا حدود زیادی، وضعیت را از حالت بحرانی برای تامین نیاز آبی زمین های کشاورزی خارج می کند ولی همچنان با کمبود آب برای آبیاری زمین های آبی به ویژه برای 380 هزار هکتار گندم آبی رو به رو هستیم.
چنگلوایی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری ، شدت خشکسالی در نیم قرن اخیر در خوزستان بی سابقه بوده افزود:همچنان نگران تامین آب محصولات بهاره و تابستان هستیم چون مخازن سدهای خوزستان از وضعیت طبیعی دور هستند و به طور قطع برای تامین آب کشاورزی با مشکل روبه رو هستیم.
بارش باران برای عشایر کوچ رو خوزستان که در سال آبی جاری با کمبود آب و رشد نکردن کافی مراتع برای تعلیف دام های خود رو به رو بودند نیز شادی آفرین بود.
مدیرکل امور عشایری خوزستان نیز در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد:بارندگی شب گذشته نگرانی های عشایر خوزستان را برطرف و نیازهای آبی آنان را تا حدودی برآورده کرد.
وی گفت: در برخی از مناطق عشایری خوزستان ، آب با تانکر توزیع می شود ولی امیدواریم با تداوم بارندگی ها ، دغدغه عشایر کوچ رو برای تامین آب برطرف شود و نیازی به آبرسانی با تانکر نباشیم.
به گزارش ایرنا بارش نم نم باران در کانون های بحرانی گرد و غبار در جنوب شرق اهواز، این زمین ها را مرطوب و احتمال برخاستن گرد و غبار را تا حدودی برطرف کرد.
همچنین باران این رحمت الهی چهره خاک آلود فضای سبز اهواز را که در ماه های اخیر پژمرده شده بود طراوتی دیگر بخشید.
در ماه های اخیر بیشتر فضای سبز اهواز توسط تانکر آبیاری می شد و هزینه زیادی را بر شهرداری تحمیل می کرد.
بنا به اعلام هواشناسی خوزستان، از اواخر وقت فردا(پنجشنبه) سامانه بارشی جدید که از تغذیه رطوبتی مناسب برخوردار است وارد خوزستان می شود و بارش های مناسبی از این سامانه انتظار می رود.
این سامانه بارشی تا روز شنبه با شدت و ضعف در بیشتر مناطق خوزستان فعال خواهد بود.
بارش باران در شامگاه سه شنبه تا اوایل صبح امرور در منطقه تاراز 30، صیدون 21، دهدز 19، باغملک 15، رامهرمز 7.3 و بهبهان 5.6 ، اهواز 5.5، ماهشهر 4.6 ، آبادان 2.2 ، ایذه 22.5، مسجدسلیمان 7.1 ، آغاجاری 4.2، امیدیه 3.5، شوشتر سه ، لالی 2.8، حسینیه 2.6، گتوند 2.1، شادگان 2 ، دزفول 1.5، هندیجان 0.6 و شوش 0.6میلیمتر گزارش شده است.
6065 /6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.