به گزارش ایرنا معاون فرماندار گتوند در نشست ستاد مدیریت بحران این شهرستان با تاکید بر آمادگی دستگاه های عضو این ستاد گفت:توزیع ماسک بین مردم و اطلاع رسانی برای جلوگیری از حوادث احتمالی ، فراهم ساختن امکانات لازم برای امدادرسانی در صورت لزوم، ارتباط مستمر دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران و اعلام هرگونه حادثه احتمالی تا عادی شدن شرایط جوی در دستور کار این ستاد قرار گرفته است.
پرویز رضایی به شهروندان و روستائیان توصیه کرد:با توجه به شدت آلودگی هوا و باد نسبتا شدید، از تردد غیرضروری در معابر و خیابان ها پرهیز کنند.
در پی پیش بینی وقوع گرد و خاک و اعلام اداره کل مدیریت بحران استان، اکیپ های امدادی و دیگر دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان گتوند به حالت آماده باش درآمدند.
گرد و خاک و آلودگی شدید هوا و نیز کاهش دید در روز سه شنبه تردد شهروندان و روستائیان شهرستان گتوند را با مشکل مواجه کرده است.
به گزارش ایرنا در پی وقوع گرد و خاک به همراه باد نسبتا شدید در شهرستان گتوند بنا به تصمیم ستاد مدیریت بحران ادارات این شهرستان ساعت 14 تعطیل شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گتوند درگفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان غلظت غبار معلق در هوای این شهرستان در ساعت 15عصر امروز را 6 هزار و 500 میکروگرم بر متر مکعب اعلام کرد.
عبدالحسین کریمی افزود: این میزان غلظت حدود 43 برابر حد مجاز است.
در پی پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان، اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان روز دوشنبه مدارس 14 شهرستان استان را در 2 نوبت صبح و بعداز ظهر روز سه شنبه به علت وقوع پدیده گرد و غبار را تعطیل و پایان زمان کاری برخی از شهرهای استان را ساعت 12 ظهر اعلام کرد.
همچنین روز گذشته از سوی اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان مهدکودک ها و کلیه مقاطع تحصیلی و کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مراکز آموزش عالی شهرستان های گتوند، لالی ، اندیکا، دزفول ، اندیمشک ، شوشتر ، آغاجاری ، بهبهان ،ایذه ، شوش ، مسجدسلیمان ، هفتکل و باغملک در نوبت بعدازظهر روز سه شنبه نیز تعطیل اعلام شد.
شهرستان گتوند با 74 هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان واقع شده است و دارای دو بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند ، صالح شهر ، ترکالکی ، سماله ، جنت مکان و نیز 45روستا می باشد. 7467/6068
خبرنگار:باقرابراهیمی ** انتشار: محمدعلی فریدپناه
کانال خبری ایرنا خوزستان: @ irnaahvaz
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.