مدیر عامل شرکت نفت و گاز مارون اعلام کرد: مخزن بنگستان واحد بهره برداری مجتمع صنعتی شماره 3 شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون مورد ترمیم و بهسازی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان ، پورهنگ گفت: این مخزن با ظرفیت عملیاتی معادل 40 هزار بشکه در روز و با  وزن تقریبی 50 تن، یکی از مهمترین مخازن این شرکت در زمینه نگهداری نفت ترش خروجی از برج گوگردزدا می باشد.

وی افزود: بهره برداری مستمر از این مخزن، باعث از بین رفتن لایه های زیرین خاکی کف و در نتیجه انحراف مخزن از راستای قائم گردید که به دلیل شرایط ناایمن و ریسک بالا، استفاده از مخزن را در این شرایط غیر ممکن می‌کرد،  بنابراین تصمیم گرفتیم تا مخزن مذکور را از سرویس خارج کنیم .

 پورهنگ با اشاره به اینکه، این طرح برای اولین بار در مجموعه مناطق نفت خیز جنوب اجرایی گردید، اذعان داشت: ابتدا مخزن بنگستان بدون تخریب، از کورس اول جداسازی شده و پس از انتقال به وسیله دو دستگاه جرثقیل 80 تن، فونداسیون جدید احداث و با اجرای ورق کف و کورس اول، مخزن مجدداً حمل و در محل قبلی نصب شد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در پایان یاد آور شد: این پروژه با هزینه ای حدود 000ر000ر190ر2 ریال در مدت زمان 6 ماه انجام گردید که در مقایسه با مدت زمان بیش از یکسال و صرف هزینه ای بالغ بر 000ر000ر000ر13 ریال جهت ساخت مخزن جدید، در زمان و هزینه صرفه جویی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.