به گزارش ایرنا عباس پاپی زاده روز شنبه در آئین افتتاح طرح های عمرانی و خدماتی شهرداری دزفول افزود:از آنجا که در بودجه سال آینده اعتبار قابل توجهی به مرمت و ساماندهی بافت های قدیمی کشور اختصاص یافته لذا از استاندار خوزستان انتظار می رود سهم قابل توجهی از محل این اعتبارات به حفظ بافت تاریخی دزفول اختصاص دهد.
وی بیان داشت : به دلیل رها شدن بافت کهن و فرسودگی بناها ، اهالی ساکن در بافت قدیم دزفول در خطر هستند و تخصص اعتبار فوری برای ایمن سازی و مرمت بناهای موجود در این بافت ضروری است.
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان همچنین به مناطق حاشیه ای دزفول به عنوان مناطق کم برخوردار نیازمند ساماندهی فوری اشاره کرد و گفت: ساماندهی و رسیدگی به مناطق حاشیه ای شهر دزفول نیاز به توجه و اعتبار ویژه از سوی استانداری خوزستان دارد.
پاپی زاده در ادامه به موضوع اعتبارات شهرداری ها از محل سهم افزوده اشاره کرد و بیان داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی تلاش کرده اند تا سهم شهرداری ها از محل اعتبارات ارزش افزوده به صورت عادلانه بین شهرداریهای سراسر کشور تقسیم شود. لذا از این پس اعتبارات ارزش افزوده بر اساس سرانه جمعیت بین شهرداریها توزیع می شود که افزایش قابل توجهی خواهد داشت.
وی همچنین به ظرفیت های شهرستان دزفول به ویژه در زمینه گردشگری از جمله گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: در حالیکه عملیات ساخت چهار بیمارستان در دزفول در حال اجراست و این مراکز درمانی به تدریج ظرف مدت 2 سال افتتاح می شوند لذا باید زیر ساخت لازم برای پذیرش گردشگران حوزه سلامت در این شهرستان فراهم شود.
پاپی زاده گردشگری سلامت را فرصتی طلایی برای رونق اقتصادی استان خوزتسان و شهرستان دزفول برشمرد و گفت: توسعه زیر ساخت های شهری و گردشگری در دزفول نیازمند نگاه ویژه استاندار خوزستان است تا با تخصیص اعتبار لازم طرح های ضروری در این راستا در دزفول اجرا شود.
وی افزود: از آنجا که دزفول در زمینه گردشگری در ردیف نخست شهرهای استان خوزستان قرار دارد لذا انتظار می رود تلاش بیشتری در زمینه عمران شهری و توسعه زیر ساخت ها و خدمات در دزفول صورت گیرد.
6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.