رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه برپایی این نمایشگاه گفت: لباس سنتی بندر ماهشهر از جمله لباس های پوشش اسلامی است که اقدامات اولیه برای ثبت ملی این لباس اصیل انجام شده است.
سارا عبادی چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:از جمله موارد قابل توجه در این نمایشگاه غرفه دارانی هستند که پوششی با لباس اصیل زنان بومی بندرماهشهر دارند که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.
وی ادامه داد: امسال چهارمین نمایشگاه صنایع دستی و اقوام به همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرماهشهر با هدف حمایت از صنعتگران ماهشهری برپا شده که در 2 سال گذشته صنعتگرانی از استان های دیگر نیز دعوت شده است.
وی افزود: در نمایشگاه امسال 70 غرفه برپا شده که از این تعداد 75 غرفه مربوط به صنعتگران ماهشهری است،و صنعتگرانی از کردستان، کرمانشاه، فارس، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمان، اصفهان، خراسان رضوی و اردبیل نیز حضور دارند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفت:سوزن دوزی، نقطه کوبی، مینا کاری، کَمه دوزی، ماکت کشتی، معرق چوپ، نقاشی روی سفال، عروسک سازی محلی به همراه غذاهای محلی از قبیل کوکال، کلوچه خرمایی، تنگله، تبدون، خپولک، قلیه ماهی و آش از جمله اقلام محلی ارایه شده در نمایشگاه صنایع دستی و اقوام ایرانی بندرماهشهر است.
وی در ادامه افزود: به زودی خانه صنایع دستی بندرماهشهر به عنوان نمایشگاه دایمی صنایع دستی این شهرستان برای ارایه آثار صنعتگران ماهشهری به منظور توسعه و ترویج صنایع بومی احداث می شود.
به گزارش ایرنا این نمایشگاه از سوم تا هفتم بهمن در محل نمایشگاه دایمی شهرداری ماهشهر برپا است که مصادف بودن آن با مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام جهان‌ پهلوان تختی که پنجم و ششم بهمن‌ جاری به میزبانی بندر ماهشهر برگزار می‌شود نقس مهمی در معرفی تولیدات بومی و توانمندی‌های داخلی دارد.
9858/7165/ 6037
خبرنگار: آمنه محتشمی ** تنظیم : حمیدرضا ترابی فرد ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.