به گزارش ایرنا همایون یوسفی شنبه در نشست مشترک مدیران دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در خوزستان و اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی در سرسرای اداره کل اقتصاد و دارایی خوزستان بیان کرد: مبنای محاسبه دریافت مالیات بر اساس کشورهای پیشرفته و اروپایی است و متناسب با ساختار کشور و استان نیست و این میزان دریافت مالیات به مردم فشار وارد می کند.
وی گفت: سقف دریافت مالیات در خوزستان بر اساس درآمد شرکت های بزرگی همچون نفت و ملی حفاری محاسبه شده است و این میزان دریافت مالیات باعث ضربه زدن به صنایع کوچک و تولیدی می شود.
نماینده مردم اهواز، باوی ، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی درادامه با اشاره به وضعیت بخش خصوصی بیان کرد: بخش خصوصی توسط بانک ها، می توانند تقویت شوند اما کمبود منابع باعث شده تا بانک ها در دادن تسهیلات دچار مشکل شوند.
یوسفی گفت: علاوه بر این بین دولت و بخش خصوصی، رقابتی برای دریافت تسهیلات از بانک ایجاد شده اما همواره چون دولت قدرت بیشتری دارد این تسهیلات به دولت داده می شود و تسهیلاتی بانکی به جای استفاده در بخش تولید در جاهای دیگر استفاده می شود.

** خوزستان از کمترین امکانات برخوردار است
نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه بین ظرفیت های اقتصادی و رفاه اجتماعی رابطه مستقیم است گفت:با وجود ظرفیت های اقتصادی، خوزستان از کم ترین امکانات برخورد است.
علی گلمرادی افزود: برای حل مشکلات در خوزستان باید بین دستگاه های اجرایی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مشارکت و همکاری وجود داشته باشد.
وی گفت: باید نگاه مسئولان کشور را به سمت خوزستان تغییر داد و مدیران استانی با ارایه آمار درست از وضعیت اقتصادی استان به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گرفتن امتیاز و مطالبات خوزستان کمک کنند.

** خروج سالانه پنج هزار میلیارد ریال درآمد بیمه ها از خوزستان
رییس مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: بسیاری از فعالیت های اقتصادی در خوزستان انجام می شود اما معاملات و درآمدهای حاصل از این فعالیت ها در تهران است.
عباس پاپی زاده افزود: دفتر مرکزی بسیاری از بیمه ها در تهران است و درآمد حاصل از آنها به خوزستان اختصاص نمی یابد.
وی گفت: از دیگر درآمدهایی که می تواند به خوزستان اختصاص یابد پرداخت خسارت آلاینده های زیست محیطی از سوی شرکت نفت و گاز بر اساس قانون است که تاکنون پرداخت نشده است.
وی ادامه داد: ثبت درآمد بالای مالیاتی در خوزستان نشان دهنده فشار زیادی به صنعت و مردم خوزستان است که می تواند در آینده باعث رکود در تولید و اقتصاد خوزستان شود؛ با وجود فشارها و مشکلاتی که در خوزستان وجود دارد کمتر سرمایه داری علاقه به سرمایه گذاری در این استان دارد.

** بخش دولتی و بانک ها رقیب بخش خصوصی هستند
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: رقابت بخش دولتی با بخش خصوصی مانع فعالیت های اقتصادی می شود.
هدایت اله خادمی با بیان اینکه تیم اقتصادی خوزستان خوب کار نکرد گفت: در کشور و خوزستان امکانات و منابع عادلانه توزیع نمی شود و این موارد به اقتصاد خوزستان صدمه وارد کرده است.
معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی روز شنبه برای نشست با مدیران استانی و نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی به اهواز سفر کرد.
7158/ 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.