حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی ظهر چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه سرپرست قبلی و رییس جدید اداره آموزش و پرورش بندرماهشهر اظهار کرد:اما با توجه به تجربیات، انتخاب فرد بومی در آموزش و پرورش به دور از مسایل سیاسی، به یک عرف تبدیل شده است؛ هر کسی از هر جا بیاید که نمی تواند شناخت درستی از منطقه داشته باشد.
وی ادامه داد: تعلیم و تربیت یک امر خاص است و ما همواره تعصب خاصی نسبت به این مساله داشتیم و همیشه برای ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت احساس تکلیف کردیم.
وی افزود: در واکنش به انتصاب رییس جدید آموزش و پرورش تعدادی از فرهنگیان و شهروندان اعتراضاتی داشتند که ای کاش در فضای آرام تر شاهد برگزاری آیین تودیع و معارفه بودیم.
حجت الاسلام غبیشاوی اضافه کرد: هدف در آموزش و پرورش خدمت به نسل جوان و نوجوان است و اگر افرادی نسبت به برخی از اتفاقات معترض هستند، اعتراض آنها دلسوزانه و فارغ از مسایل سیاسی است. همراهی مجموعه با مدیر برای دستیابی به اهداف یک ضرورت است، بنابراین انتظار می رود همراهی مجموعه برای پیشبرد بهتر اهداف، صورت گیرد.
فرماندار بندرماهشهر نیز اظهار کرد: فکر موجود در مورد بومی‌گرایی تفکر خوبی نیست؛ نگاهمان باید فراجناحی و فرا قومیتی باشد؛ کارآمدی ملاک سنجش افراد است، چرا که در این صورت بر اساس این تفکر هیچ‌ماهشهری نباید در نقاط دیگر کشور مسئولیت بگیرد.
محسن بیرانوند افزود: بحث آموزش و‌ پرورش بسیار مهم است، و باید از ظرفیت عظیم فکری چهار امام جمعه این شهرستان بهره‌گیری شود.
وی با بیان اینکه نباید در انتصابات مسایل سیاسی در نظر گرفته شود ادامه داد: باید رتبه آموزش و پرورش ماهشهر دستخوش تغییر و تحول شود.
فرماندار بندرماهشهر در ادامه بر لزوم همراهی با رییس جدید آموزش و پرورش بندرماهشهر تاکید کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: انتخاب هر مدیری در آموزش و پرورش با در نظر گرفتن تمام شاخص های مدیریتی، تخصصی و فنی انجام شده و اصل شایسته سالاری نیز با توجه به نیاز متناسب با زمان منظور شده است.
مهدی رفیعی دهکردی درحاشیه این آیین در گفت وگو با ایرنا در واکنش به تجمع اعتراضی جمعی از فرهنگیان نسبت به این انتصاب اظهار کرد: برخی از افراد با نظر متفاوت که نظرات یکایک آنها محترم است، نسبت به انتصاب رییس جدید آموزش و پرورش اعتراض دارند، اما این یک واقعیت است که در هر جریان انتصابی و هر شهرستان این گونه مخالفت ها طبیعی است.
وی افزود: ما در آموزش و پرورش بر این باور هستیم که همه از یک خانواده و مجموعه هستیم و در انتخاب مدیران، شاخص های مدیریتی، فنی و تخصص را مدنظر قرار می دهیم که بتوانند متناسب با شرایط آن شهرستان امور را به سمت جلو سوق داده و زمینه ترقی و پیشرفت را فراهم کنند.
رفیعی دهکردی اضافه کرد: انتصاب فرد شایسته غیربومی به این معنا نیست که در شهرستان مدیر توانمند و شایسته ای وجود نداشته است، بلکه این انتخاب با توجه به شرایط و زمان خاص صورت گرفته است.
گفتنی است در این آیین مجتبی دیناروند به عنوان رییس جدید آموزش و پرورش بندرماهشهر با حضور معاون پرورشی مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان، معرفی شد و از حسن عبادی سرپرست سابق تجلیل شد.
/9858/ 6037
خبرنگار: آمنه محتشمی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.