به گزارش ایرنا سردار نادر ادیبی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از خادمان راهیان نور در خوزستان در محل دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد:هر سال شاهد افزایش سطح سلامت در بین راهیان نور بوده ایم و امید است با توسعه جاده ها و مراکز بهداشت و درمان هرساله بر تعداد این زائران افزوده شود.
سردار ادیبی همچنین به کاهش تلفات جاده ای در حوزه راهیان نور اشاره کرد و گفت: در طول چند سال اخیر با برنامه های وسیعی که در سطح نیروهای مسلح و کنترل جاده ها و تردد ها اجرایی شده،تلفات جاده ای کاهش یافته و وضعیت جاده های منتهی به یادمان ها نیز بهتر شده است.
وی با بیان این که در چهار سال اخیر کمترین حوادت جاده ای را در کاروان های راهیان نور داشته ایم و تنها 9 نفر در این حوادث جاده ای جان خود را از دست داده اند، گفت: اگر چه همین تعداد نیز تالم خاطر را برای ما به همراه داشته اما امید است رفته رفته با رفع نقاط ضعف در جاده های کشور این تلفات را به صفر برسد.
وی اظهار کرد:دفاع مقدس مظهر وحدت و یکپارچگی ملت برای عزت، سربلندی و شکوه و اقتدار کشور بود و درآن دوران سخت و پرتنش این ملت ایران بودند که با صبوری و وحدت در صحنه حاضر شده و دشمن را زمین گیر کردند.
سردار ادیبی افزود: ثمره این عزت و افتخار در دوران دفاع مقدس و خون پاک شهدا، میلیون ها جوان تحصیل کرده و متخصصی است که در حال حاضر این مسیر رشد و پیشرفت را برای سربلندی این میهن اسلامی ادامه می دهند.
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور ادامه داد: اکنون به رغم هجوم همه جانبه کشورهای استکباری و فشار تحریم ها بازهم ذره ای از اقتدار این میهن اسلامی و وحدت و یکپارچگی ملت کم نشده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر هرساله میلیون ها نفر از سراسر کشور برای حضور در مناطق مختلف عملیاتی و یادمان های شهدا حضور یافته و هزاران نفر نیز به صورت داوطلبانه برای خدمت به این زائران اعلام آمادگی کرده و خدمت رسانی می کنند.
سردار ادیبی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب راهیان نور را یک فناوری برای به دست آوردن گنج عظیم دفاع مقدس برشمردند که بی شک یک امر راهبردی در کشور برای آشنایی جوانان با حوادث و رویدادهای بزرگ دوران دفاع مقدس است.
وی افزود: جامعه پزشکی نیز در دوران دفاع مقدس نقش برجسته ای داشته و در جهت خدمت رسانی به رزمندگان تلاش های فراوانی داشتند که هیچگاه از ذهن ها بیرون نمی رود.
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: تمامی اورژانس ها و بیمارستان های صحرایی در دوران دفاع مقدس در خدمت رزمندگان و مردم مناطق عملیاتی بودند که می توان حضور آن ها را از ارکان اصلی تامین کننده سلامت رزمندگان دانست.
وی اظهار کرد: جامعه پزشکی نیز در کنار رزمندگان دوران دفاع مقدس شهدای والا مقامی را تقدیم این میهن اسلامی کردند که همواره یاد و خاطره آن ها را گرامی می داریم.
سردار ادیبی گفت: درحال حاضر ملت شریف ایران و بخصوص راهیان نور از حوزه های امنیت و سلامت رضایتمندی بالایی دارند که این دو حوزه مهم به برکت تلاش ها و مجاهدت های نیروهای مسلح و بخش بهداشت و درمان تا کنون موفق عمل کرده است.
وی ادامه داد:راهیان نور یک فصل نوین از احیای ارزش های دینی و انقلابی بوده و با حضور حدود 6 میلیون جوان در قالب راهیان نور توفیقات فراوانی برای انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به دست آمده است.
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: اکنون پیوند عمیقی بین حوزه های فرهنگ دفاع مقدس و حوزه حافظان سلامت ملت ایران ایجاد شده و امید است که این پیوند باعث سفرهای بی دغدغه مردم به مناطق عملیاتی شود.
آیین تجلیل از خادمان راهیان نور در خوزستان روز پنجشنبه با حضور رئیس اورژانس کشور، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور ، جمعی از نمایندگان سپاه، وزارت نفت و مسئولان استان در محل دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد و در این مراسم از پیام نگار مجیر به منظور معرفی زائران راهیان نور به بیمارستان ها از طریق پیام با رمزعملیات 'یازهرا، یازهرا، یازهرا ' رونمایی شد.
همچنین در پایان این مراسم از تلاش گران حوزه بهداشت و درمان در خوزستان تقدیر به عمل آمد.
7152/6068 خبرنگار: محمدرضاخبازان**انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.