به گزارش ایرنا این طرح به ظرفیت 200 مگاولت آمپر روز دوشنبه با هدف توسعه زیرساخت شبکه برق در منطقه مارون، کاهش تلفات انتقال انرژی، افزایش ظرفیت و ضریب اطمینان شبکه، بهبود ولتاژ، پایداری شبکه فوق توزیع و کاهش خاموشی ها و کاهش بارگیری از پست های انتقال مجاور در این شهرستان اجرا شده است
براساس این گزارش اعتبار این پروژه 400 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت برق منطقه ای خوزستان است و در کنار افتتاح آن، اتصال پست132/400کیلو ولت باغملک به شبکه سراسری از طریق ورود و خروج خط 400 کیلو ولت امیدیه یک- کارون سه به پست باغملک نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.
ارزش سرمایه گذاری اتصال پست132/400کیلو ولت باغملک به شبکه سراسری 52 میلیارد ریال و اهداف از اجرای آن، بهره برداری بهینه از انرژی تولیدی نیروگاه کارون سه، افزایش ظرفیت و انتقال انرژی الکتریکی و ضریب اطمینان برق رسانی، تامین برق مطمئن و پایدار در شهرستان باغملک و توابع برای استفاده در مصارف عمومی، صنعتی، کشاورزی و صنایع جانبی و ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه اعلام شد.
در ادامه برنامه سفر فلاحتیان به باغملک، چهار کیلومتر خط 132 کیلو ولت چهار مداره تک سیمه با استفاده از سیم دریک و نصب 15 دکل فلزی مشبک نیز افتتاح شد.
اعتبار این پروژه 34 میلیارد ریال و هدف از اجرای آن، برق دار کردن پست های 132 کیلو ولت ایذه، باغملک، دشت دنا، کارخانه های سیمان کارون و سیمان خوزستان و ایجاد زیرساخت های لازم جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی در جهت پایداری و تقویت شبکه برق ناحیه مارون عنوان شد.
دراین برنامه همچنین ترانس چهارم پست 132/33 کیلو ولت باغملک به بهره برداری رسید.
این ترانس از نوع T4 و با ظرفیت 30 مگاو ولت آمپر است که با صرف 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت برق منطقه ای خوزستان اجرا شده است.
هدف از اجرای این پروژه افزایش ضریب اطمینان، پایداری و توسعه شبکه برق جهت مشترکین خانگی و صنعتی، افزایش پایداری، کاهش محدودیت و احتمال خاموشی شبکه توزیع و افزایش تعداد فیدرهای خروجی و قابلت مانور در شبکه توزیع اعلام شد.
به گفته مسوولان حاضر در این برنامه تمام مراحل طراحی، خدمات مهندسی، ساخت تجهیزات و اجرای عملیات این دو پست توسط شرکت های داخلی انجام شده است.
هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در یک سفر دور روزه به خوزستان و با حضور مسئولان استانی پروژه های شرکت برق منطقه ای خوزستان را در شهرهای اهواز و ایذه کلنگ زنی و افتتاح کرده است.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی روز گذشته نیز فاز نخست سه پست 132/33کیلوولت را در اهواز و ایذه را کلنگ زنی کرد.
6002
خبرنگار: سپیده اسکندری **انتشار : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.