به گزارش خبرنگار ایرنا استاندار لرستان در آیین بهره برداری از این نیروگاه گفت: ایجاد انرژی های تجدید پذیر از برنامه های اولویت دار در استان لرستان است.
سید موسی خادمی افزود: در حوزه انرژی چند کار مهم در این استان باید انجام شود که برق رسانی به روستاها، پایداری انرژی مورد نیاز و استفاده از انرژی های تجدید پذیر از این جمله است البته این امر نیازمند سرمایه گذاری فراوان است.
وی با بیان اینکه هرکسی می تواند در خانه خود یک نیروگاه کوچک داشته باشد، اظهار کرد: امید است این طرح نیروگاه هشت مگاواتی کوثر الگویی برای سایراستان ها باشد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان نیز در این آیین گفت: در 2 سال گذشته که لرستان یکی از استان های پایلوت کشور بوده چندین شاخص در این شرکت مورد توجه بوده است.
فریدون خودنیا افزود: در راستای کاهش تلفات انرژی این شاخص در استان به 10.44 درصد رسیده و برق رسانی در سطح 81 روستای استان انجام شده است.
وی بیان کرد: همچنین کنتورهای قرائت از دور نیز در اولویت قرار گرفت و لرستان تنها استانی است که در سطح کشور پوشش کامل انجام داده است.
خودنیا به احداث نیروگاه های تولید پراکنده برق اشاره کرد و گفت: این نیروگاه ها تلفات انرژی در مراحل انتقال و توزیع را کاهش می دهند و مطابق برنامه های پدافند غیرعامل هستند که تا 75 درصد راندمان دارند.
به گفته وی تولید انرژی خانگی ظرفیت اشتغال سه هزار نفر با درآمد هفت تا هفت ونیم میلیون ریال در منزل را با قرارداد 20 ساله دارد و برای راه اندازی این نیروگاه های خورشیدی 250 میلیون ریال تسهیلات 10 درصد پرداخت می شود.
وی افزود: نیروگاه هشت مگا واتی برق کوثر با سرمایه گذاری 140 میلیارد ریال و اشتغالزایی 26 نفر به بهره برداری رسید.
3022
خبرنگاران: بهزاد سلاحورزی و مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.