حجت الاسلام مجید ناصری نژاد روز چهارشنبه در همایش سراسری کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور در تالار بوستان اهواز افزود: مغز متفکر وضع قوانین در کشور کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس است که قضات و وکلا می توانند در روند قانون گذاری و تصمیم سازی کمک کنند و ما آمادگی داریم از پیشنهادها و نظرات وکلا و قضات برای وضع درست و علمی قانون استفاده کنیم.
وی گفت: اگر قانون درست اجرا ، نهادینه و عمل شود می تواند گامی مهم در جهت تحقق عدالت باشد چون از مسیر قانون می توانیم به عدالت برسیم.
نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس و حقوق دانان باید تعامل داشته باشند تا بتوانیم قوانین را به گونه ای وضع و اصلاح کنیم که به نفع مردم بوده و منجر به گره گشایی از مشکلات آنان شود.
ناصری نژاد در ادامه با بیان اینکه هدف از بعثت انبیای الهی برقراری عدالت و اصلاح امت بوده است بیان کرد: استقرار عدالت به آرامش جامعه منجر می شود و ما باید بپذیریم که با عمل به قانون خوب و مترقی می توانیم به عدالت برسیم.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه از حقوق دانان خواست به مساله انتقال آب از خوزستان به مناطق مرکزی ایران ورود و از حق مردم این خطه که همواره مرزبانان مقتدری بوده اند دفاع کنند.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: مدت هاست که به مساله انتقال آب که به صورت غیرعلمی گفته می شود خوزستان آب مازاد دارد دامن زده می شود ، در طرح این مساله مطرح شده که آب خوزستان به هدر رفته و به دریا می ریزد در صورتی که واقعیت این نیست.
ناصری نژاد با بیان اینکه به علت ورود کم آب به دریا ، آب شور دریا با پیش روی به عمق رودخانه ها و آبراه ها ، خسارتهای زیادی به نخیلات و اراضی کشاورزی وارد کرده، افزود: خوزستان و بسیاری از استان های کشور و حتی تهران هم اکنون با پدیده گرد و غبار رو به رو هستند و اگر انتقال آب ادامه یابد با توفان های نمک هم مواجه خواهیم شد که به دنبال آن حیات خوزستان به خطر خواهد افتاد.
این نماینده مجلس در ادامه گفت: هم اکنون خوزستان کمبود شدید آب دارد و تالاب های استان با کمبود بی سابقه آب رو برو هستند به گونه ای که در زمان حاضر این تالاب ها با مرگ تدریجی ونابودی مواجه هستند.
به گزارش ایرنا بیست و نهمین همایش سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران روز چهارشنبه در تالار بوستان اهواز گشایش یافت.
6065/6064
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.