فردوس کریمی روز چهارشنبه در حاشیه کلنگ زنی و بازدید استاندار از برخی از پروژه های شرکت آب و فاضلاب اهواز اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز که بزرگ ترین پروژه SBR خاورمیانه و سومین تصفیه خانه SBR جهان است، در 2 مدول(Module) به بهره برداری می رسد و توانایی تصفیه 112هزار متر مکعب فاضلاب را در شبانه روز دارد.
وی ادامه داد: مدول(Module) نخست این تصفیه خانه برای جمعیت 560 هزار نفر پیش بینی شده و در طرح جامع فاضلاب اهواز، تا پنج مدول(Module) با ظرفیت 280 هزار متر مکعب و برای جمعیت یک میلیون 200 هزار نفر قابل توسعه است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز هدف از ساخت این تصفیه خانه را جمع آوری و تصفیه کل فاضلاب شرق کارون خواند و گفت: پساب پالایش شده این تصفیه خانه برای امور کشاوری، مصارف صنعتی و فضای سبز که بر اساس مطالعات قابل تخصیص است، مورد استفاده قرار می گیرد.
کریمی درخصوص عملیات اجرایی پروژه جمع آوری و انشعابات فاضلاب خانگی کوی آل صافی اهواز بیان کرد: طول شبکه و انشعابات این پروژه حدود 25 کیلومتر است که با اعتباری بالغ بر43 میلیارد ریال از محل تسهیلات نفت اجرا می‌شود.
وی یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب اهواز، تسهیلات نفت را به 14 پروژه در مناطق توسعه نیافته و یا کمتر توسعه یافته تخصیص داده که در حال حاضر 10 پروژه آن اجرایی شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز انشعابات غیر مجاز را یکی از مشکلات اساسی این شرکت عنوان کرد و افزود: 40هزار انشعاب غیر مجاز در شهر اهواز وجود دارد که باعث اختلال در مدیریت مصرف شده،بنابراین انتظار می رود مردم در زمینه جمع آوری این انشعابات غیرمجاز همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم این انشعابات را که به لحاظ بهداشتی و مصرف سرانه به یک معضل تبدیل شده، کنترل و رفع کنیم.
روز چهارشنبه استاندار خوزستان به همراه مدیرعامل آبفا اهواز، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای و شهردار اهواز از پروژه های آب و فاضلاب اهواز شامل تصفیه‌ خانه فاضلاب شرق اهواز، خط انتقال آب غدیر در تصفیه‌ خانه آب شماره یک اهواز، خط انتقال فاضلاب قلعه چنعان به تصفیه‌ خانه فاضلاب شرق اهواز و تصفیه ‌خانه آب شماره یک اهواز دیدن کرد و در آیین کلنگ زنی پروژه جمع‌آوری و انشعابات فاضلاب خانگی منطقه کوی آل صافی شرکت کرد.
6002 خبرنگار: سپیده اسکندری **انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.