به گزارش ایرنا عبدالرحیم صائمی نیا روز شنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دزفول افزود:1،5 میلیون نفر از جمعیت دزفول،شوش ،گتوند ،جنوب استان لرستان و برخی کشورهای همسایه از خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول بهره مند می شوند که این جمعیت به اندازه جمعیت یک کشور است.
وی با بیان اینکه باید برای این جمعیت و نظام سلامت آنها فکری اساسی شود گفت:در سالهای اخیر شکل بیماری ها تغییر کرده و بیماری های قلبی عروقی و حوادث رانندگی بیشترین آمار مرگ و میر را به خود اختصاص داده اند و بیماری های دیگری مانند هپاتیت و ایدز نیز شایع شده است که باید فکری برای پیشگیری و درمان این بیماری ها شود و از تبلیغات غیرمرتبط و بی مورد در این خصوص جلوگیری شود.
وی ادامه داد:در حال حاضر سن امید به زندگی بین 70 تا 73 سال می باشد که باید با اقدامات پیشگیرانه و اجرای برنامه های کوتاه مدت وبلندمدت بتوان سن امید به زندگی این جامعه هدف 1،5 میلیون نفری را افزایش داد.
صائمی نیا با اشاره به اینکه اقدامات باید سلامت محور باشد نه درمان نگر گفت:طبق این نقشه راهبردی باید تعداد و نوع متخصصان مورد نیاز این جمعیت 1،5 میلیون نفری مشخص شود و ورودی و خروجی درمان را بررسی کرد .
رئیس نظام پزشکی دزفول ادامه داد:دانشگاه علوم پزشکی دزفول آمادگی دارد در کنار دیگر دانشگاه های منطقه یک نقشه راهبردی سلامت کوتاه مدت و بلندمدت طراحی و تدوین کند.
معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی دزفول نیز به مشکلات ناشی از تبلیغات غیرمجاز مراکز نشر و چاپ در ارتباط با نحوه تبلیغ مواد خوراکی ، آشامیدنی ، آرایشی وبهداشتی و دارویی پرداخت و گفت:تبلیغات مواد آرایشی بهداشتی،خوراکی،دارویی ، آشامیدنی ، پزشکی در کمیسیون نظام پزشکی که شامل پنج عضو پزشک و نمایندگان شهرداری،دادگستری،ارشاد و دانشگاه علوم پزشکی است بررسی می شود و اگر پزشکان بخواهند هرگونه تبلیغاتی در این خصوص داشته باشند باید از این کمیسیون مجوز بگیرند.
علیرضا مجدی نسب افزود:30 شرکت مجاز تبلیغاتی در شهرستان دزفول وجود دارد ولی در عین حال دوبرابر این تعداد نیز شرکت غیرمجاز در حال فعالیت است که اداره ارشاد باید این موضوع را به طور جدی پیگیری کند.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.