به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فر در آیین عبادی سیاسی جمعه این هفته نماز جمعه در مسجد جامع خرمشهر با اشاره به بیان اینکه مذاکره ای با معاون اول رییس جمهوری در سفر اخیر به خوزستان داشتم، افزود: به معاون اول ریاست جمهوری گفتم که خوزستان مشکلات عدیده ای دارد و اگر عمده مشکل آن حل شود، آمار طلاق، اعتیاد و ناهنجاری های اجتماعی جامعه کاهش می یابد.
وی اظهارکرد: خوزستان با همه ظرفیت ها و منابعی که دارد سزاوار نیست که این قدر جوان بیکار به ویژه در شهرهای آبادان و خرمشهر داشته باشد، لذا دولت طبق شعارها و وعده های خود در زمان انتخابات که قریب به یک میلیون نفر اشتغال ایجاد کند، باید به وعده های خود عمل کند.
حجت الاسلام موسوی فر، از بنیاد مستضعان در راه اندازی واحد صنعتی فولاد کاوه خرمشهر قدردانی کرد و گفت: راه اندازی این واحد صنعتی از سوی بنیاد مستضفان که زیرمجموعه نهاد رهبری است اتفاق بسیار مهمی بوده و فازهای بعدی اگر این واحد صنعتی راه اندازی شود به طور قطع اشتغال مستقیم و غیرمستقیم چندین برابر افزایش می یابد.
وی شمار کارکنان این واحد صنعتی را 220 نفر عنوان کرد و افزود: درصدی از این تعداد به عنوان کارشناسان و مدیران غیربومی هستند که در این واحد صنعتی فعالیت دارند و انتظار داریم که بیش از این افراد غیربومی وارد نشوند.
امام جمعه خرمشهر گفت: با توجه به لغو روادید برای اتباع خارجی در منطقه آزاد اروند، این سازمان چه جاذبه ها و زیرساخت هایی را برای منطقه فراهم کرده که بتواند گردشگر در این منطقه جذب کند.
حجت الاسلام موسوی فر افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در منطقه فرصت های بسیار عالی وجود دارد که اگر به آن عمل شود می تواند در رونق اقتصادی و اشتغال مردم شهرهای آبادان و خرمشهر تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی توریست درمانی را یکی از فرصت های برای جذب اتباع خارجی خواند و گفت: با توجه به داشتن پزشکان فوق تخصص مختلف در شهرهای بزرگ کشور می توان آنها را در منطقه آزاد اروند جذب کرد.
وی ایجاد زیرساخت ها، جاذبه های گردشگری، احیای بازارها، کیفیت بخشی به محصولات و کالاها را از دیگر راهکارهای جذب گردشگر عنوان کرد و اظهارکرد: برپایی نمایشگاه های مختلف از سراسر کشور و عرضه محصولات با کیفیت ایرانی در جذب گردشگر و اتباع خارجی موثر است و اشتغال پایداری در منطقه ایجاد می کند.
امام جمعه خرمشهر، فراهم کردن امنیت برای ورود اتباع خارجی را مهم دانست و گفت: علاوه بر تامین امنیت زائران اتباع خارجی باید نظارت از سوی دستگاه های نظارتی نیز وجود داشته باشد نه اینکه گیت های ما شبانه برای رفت و آمد اتباع آزاد باشد و اتباع بدون روادید وارد سرزمین اصلی شوند.

*** مدیر منطقه آزاد اروند عذرخواهی کند
حجت الاسلام موسوی فر، آسان سازی تردد زائران و اتباع خارجی از مرز شلمچه ازدیگر راهکارهای مهم برای جذب گردشگر خواند و ادامه داد: رعایت اخلاق اسلامی، نبود تبعیض نژادی، پرهیز از گران فروشی و پیشگیری فساد اخلاقی از نکات مهمی است که باید به آن توجه شود.
امام جمعه خرمشهر در بخش دیگری گفت: مدیرعامل منطقه آزاد اروند باید از مردم شهیدپرور آبادان و خرمشهر بابت گستاخی 100 نفر از زنان و مردانی که در بازار کنزالمال اقدام به شادی و رقص کرده بودند، عذرخواهی کند.
وی گفت: شادی مردم باید در قالب چارچوب دینی و قانون باید باشد و ما با فحشا، ذلت و بی بندباری مخالف هستیم؛ این کار دل هر فرد مسلمانی در جامعه اسلامی را به درد می آورد.
وی در پایان از عملکرد شورای اسلامی شهر خرمشهر در انتخاب شهردار این شهر انتقاد کرد و اظهارکرد: شورای شهر نسبت به انتخاب صحیح و مدیریت صحیح شهردار تلاش کند و مشکلات عدیده ای شهرداری را برطرف کند.
7100/7165 / 6037/
خبرنگار: کمیله حجازی ** تنظیم: حمید رضا ترابی فرد **انتشاردهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.