به گزارش ایرنا علی ممبینی دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولان در سالن اجتماعات ملی حفاری در اهواز بیان کرد: یک هزار و 300 معلم آموزش دانش آموزان استثنایی را در استان خوزستان بر عهده دارند.
وی گفت: به زودی در خوزستان برای نخستین باردر کشور مرکز مشاوره خانواده و دانش آموزان استثنایی راه اندازی می شود.
ممبینی با تاکید بر توسعه مدارس استثنایی افزود: تمامی دانش آموزان با نیازهای ویژه باید در استان شناسایی و مورد آموزش قرار بگیرند و در حال حاضر به جز شهرستان کارون تمامی مناطق خوزستان حتی در قسمت های عشایری و محروم دارای کلاس درس برای دانش آموزان استثنایی هستند.
وی با اشاره به توانمندی های ویژه دانش آموزان استثنایی استان گفت: دانش آموزان استثنایی خوزستان 25 رتبه برتر ورزشی و 15 رتبه برتر قرآنی را در رشته های حفظ، قرائت و نهج البلاغه در کشور به دست آوردند .
ممبینی افزود: سالن ورزشی به عنوان مطالبه اصلی دانش آموزان استثنایی طی روزهای آینده به بهره برداری می رسد، همچنین در بخش عمرانی نیز با حمایت های بنیاد برکت مدرسه باغچه بان افتتاح شد و مدرسه خیر ساز رودکی هم در بهمن ماه سال تحصیلی جاری برای استفاده دانش آموزان استثنایی به مرحله بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه پارسال 10 میلیارد ریال اعتبار به آموزش و پرورش استثنایی استان پرداخت شد و بیش از سه میلیارد ریال تجهیزات بین این دانش آموزان توزیع شد، گفت: طرح خدمات حمایتی دانش آموزان استثنایی نیز در دستور اجرا قرار دارد که در این طرح دانش آموزان استثنایی تحت پوشش درمانی و دارویی قرار می گیرند.

***حق سه درصدی اشتغال معلولان در جامعه
امام جمعه موقت اهواز نیز همچنین در مراسم روز جهانی معلولان اظهار کرد: اشتغال سه درصدی معلولان یک قانون است که باید مورد توجه دستگاه های اجرایی قرار بگیرد.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده گفت: با وجود اینکه مشکل امروز جوانان ما بیکاری است دستگاه های اجرایی در استان باید به قانون اشتغال 3 درصدی معلولان عمل کنند و آنها را به کار بگیرند.
وی با اشاره به اینکه معلولان حق حضور در جامعه را دارند و کسی حق ندارد این حق را از آنان سلب کند، تصریح کرد: وظیفه تمام حکومت هاست که حقوق اقشار مختلف جامعه را رعایت کنند و آموزه های دینی نیز بر این موضوع تاکید دارند.
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه کشور ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته تسهیلات کمتری را برای معلولان فراهم کرده است، افزود: یک فرد معلول باید فقط رنج معلولیت را به دوش بکشد اما در جامعه مشاهده می کنیم که این افراد حتی برای حمل و نقل عمومی نیز با مشکل مواجه هستند.
12 آذر ماه ' سوم دسامبر' روز جهانی معلولان نامگذاری شده است.
چهار هزار و 250 دانش آموز معلول در خوزستان در بیش از 70 مدرسه استثنایی مشغول به تحصیل هستند.
7158/6002
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشار : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.