احمد مجتهدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح بهداشتی، دانش آموزان دختر مقاطع اول و دوم متوسطه شهری و روستائی، مکمل های ویتامین دی و آهن و دانش آموزان پسر مقطع متوسطه نیز ویتامین دی دریافت کردند.
وی ادامه داد: این طرح از هفته چهارم مهرماه در تمامی مدارس دوره اول و دوم متوسطه شهری و روستایی آغاز شده و بر اساس توافقنامه مشترک بین اداره آموزش و پرورش و معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی در 123 مدرسه شهری و روستایی اجرا می شود.
وی اضافه کرد: براین اساس قرص های آهن و ویتامین د 3 توسط کارشناسان تغذیه معاونت بهداشتی به صورت ماهیانه در اختیار مجریان اجرای برنامه و توزیع قرار داده می شود.
وی گفت: این طرح بهداشتی با نظارت کارشناسان معاونت بهداشتی این دانشکده و آموزش و پرورش این شهرستان در مدارس در حال اجراست.
مجتهدی با اشاره به مزایای اجرای طرح 'مکمل یاری' در بین دانش آموزان افزود: کم خونی، فقر آهن و کمبود مصرف ویتامین دی در بین نوجوانان شایع بوده و هدف اصلی از اجرای این طرح، پیشگیری بروز بیماری ها در گروه سنی نوجوانان است.
45 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
14 مرکز بهداشت شهری در قالب مراکز جامع سلامت و 71 خانه بهداشت روستایی در شهرستان مراغه خدمات بهداشتی برای ساکنان مناطق شهری و روستایی ارائه می کنند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.