رئیس اداره آموزش و پرورش خاتم روز چهارشنبه در این مراسم با اشاره به اهمیت اقدامات ارزشمند خیران به خبرنگار ایرنا گفت: این مدارس در روستاهای اسلام آباد چاه منج، چاه ابوالفضل و چالمه در بخش مرکزی شهرستان خاتم به بهره برداری رسید.
حبیب الله کاظمی نسب افزود: مدرسه خیری دو کلاسه اسلام آباد چاه منج در مساحتی به طول 75 متر و با اعتبار افزون بر 400 میلیون ریال و مدرسه خیری یک کلاسه چاه ابوالفضل نیز با اعتبار 200 میلیون ریال و در مساحت 35 متر زیربنا ساخته شده است.
وی یادآور شد: مدرسه یک کلاسه عشایری روستای چالمه هم با اعتبار 200 میلیون ریال و در مساحتی افزون بر 35 متر برای استفاده دانش آموزان این منطقه گشایش یافت.
وی تصریح کرد: این سه مدرسه توسط خیران طباطبایی، آریایی و ابری ساخته شده که امیدواریم موجب توسعه بخش آموزش و بهره وری هر چه بهتر دوستداران تحصیل در این مناطق باشد.

** 70 درصد مدارس شهرستان خاتم بیش از 30 سال قدمت دارند
کاظمی نسب گفت:70 درصد از مدارس شهرستان بیش از 30 سال قدمت داشته و نیاز مبرم به مقاوم سازی و بازسازی دارند، همچنین سیستم های گرمایشی در برخی از مدارس شهر هرات فرسوده است و نیاز به جایگزینی دارد.
وی اظهار کرد: در این شهرستان 52 واحد آموزشی وجود دارد که از این تعداد 12 واحد آن عشایری است که به جز یکی از مدارس عشایری مابقی از امکانات لازم و استاندارد برخوردار هستند.
در خاتم، حدود 400 دانش آموز در 200 کلاس درس مشغول تحصیل هستند.
هرات مرکز شهرستان 40 هزار نفری خاتم در فاصله 240 کیلومتری از شهر یزد واقع شده است.
7534/ 6197 خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.