به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان ، خدانظر دریکوند روز یکشنبه به مناسبت 12 آذر روز جهانی معلولین اظهار کرد : دانش آموزان با نیازهای ویژه آموزشی در 64 آموزشگاه استثنایی و یا به صورت تلفیقی در مدارس عادی در حال تحصیل هستند.
وی با تایکید بر نگاه ویژه آموزش و پرورش به دانش آموزان و معلمان مدارس استثنایی افزود: روز جهانی معلولین فرصتی است تا نگاه جامعه نسبت به حقوق این قشر از جامعه بیش از گذشته معطوف شود.
به گفته وی دانش آموزان معلول گرچه در زندگی محدودیت هایی دارند اما در برخی عرصه ها همچون عرصه های هنری، فرهنگی و ورزشی و مهارتی استعداد و توانی بالقوه دارند و نشان داده اند که می توانند با غلبه بر این محدودیت ها نام و پرچم پرافتخار کشور را در میادین ملی و بین المللی به اهتزار درآورند و افتخارآفرینی کنند.
دریکوند بر تلاش متولیان تعلیم وتربیت برای فراهم کردن امکانات تخصصی و مناسب معلولین، تامین تجهیزات توانبخشی و ارائه خدمات حمایتی به آنان تاکید کرد و ادامه داد: گرچه در این سالها تنگناهای مالی و اعتباری در آموزش و پرورش مشهود بوده ، ولی در عرصه آموزش و پرورش استثنایی نه تنها این اعتبارات کم نشده بلکه دولت تدبیرو امید اعتبارات این حوزه را چهار برابر کرده است.
وی در ادامه روز جهانی معلولین را فرصتی مغتنم دانست تا مردم، اندیشمندان، سازمان‌ها و دستگاه‌‌های دولتی و غیردولتی تلاش کنند تا زیرساخت های جامعه را به نحوی طراحی و اجرا کنند تا معلولان به راحتی قادر به مشارکت فعال در حیات اجتماعی باشند.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.