به گزارش ایرنا محمد تقی زاده شامگاه یکشنبه در شورای آموزش و پرورش استان در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: آموزش و پرورش وقتی پشتیبان مالی قوی نداشته باشد چه انتظاری میتوان از آموزش و پرورش استان داشت.
وی افزود: چهار نشست توسط استاندار خوزستان با دستگاه های اجرایی خوزستان تشکیل شد اما نتیجه ای برای پرداخت مطالبات از سوی آنها حاصل نشد.

** 80 هزار و 520 داوطلب خوزستانی در آزمون سراسری 97
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز بیان کرد: در آزمون سراسری سال 1396 بالغ بر 71 هزار و 365 داوطلب از خوزستان شرکت کردند که 51 هزار و 158 نفر بازمانده و یا پشت کنکوری باقی مانده است که با احتساب بیش از 29 هزاردانش آموز دوره پیش دانشگاهی که اکنون در استان در حال تحصیل هستند پیش بینی می شود برای آزمون سال 1397 آماری بالغ بر80 هزار و 520 از خوزستان شرکت کنند.
جمشید کمایی افزود: پارسال خوزستان در شاخص آزمون سراسری جایگاه 19 کشور را کسب کرد هرچند برای استان مناسب نیست اما این شاخص در حال رشد بوده است؛ سازمان سنجش هنوز به دلیل زمان تکمیل ظرفیت رتبه های امسال آزمون سراسری استان ها را اعلام نکرده است.
وی گفت: در سال 95 بالغ بر 50 نفر رتبه زیر هزار در آزمون سراسری در خوزستان پذیرفته شد که این آمار در سال 96 به 148 نفر ارتقا یافت.
کمایی با اشاره به اینکه در سال 96-95 شورای آموزش و پرورش خوزستان مصوباتی را برای ارتقای رتبه آزمون سراسری در استان داشته بیان کرد: پارسال از بین دانش آموزانی که برای آزمون سراسری داوطلب بودند 20 درصد دانش آموزان را استخراج کردیم و مبلغی را که برای آنها در نظر گرفته شد 60 میلیارد ریال بود که بین دستگاه های مختلف توزیع شد تا برای ارتقای جایگاه خوزستان در آزمون سراسری هزینه شود.
معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود:بر اساس تفاهم نامه ای که با منطقه آزاد ارروند بسته شد مقرر شده بود که این منطقه، آموزش و پرورش آبادان، خرمشهر، شادگان و اروند را به لحاظ مالی حمایت کند اما تاکنون اقدامی انجام نداده است.
کمایی ادامه داد: در ماهشهر و بندر امام با وجود مذاکرات زیادی که با شرکت های پتروشیمی انجام شده پرداختی انجام نشده است؛ قرار بود تروشیمی ماهشهر، آموزش و پرورش هندیجان، رامشیر، ماهشهر و بندر امام را پوشش دهد.
وی گفت: مناطق نفتخیز جنوب خوزستان 10 میلیارد ریال کمک مالی به آموزش و پرورش خوزستان داشته که این مبلغ در آزمون سراسری امسال هزینه شد.
وی افزود:آموزش و پرورش با کمک خیران و اولیا برای بهبود جایگاه آزمون سراسری،کتابی با عنوان گام به گام تا کنکور تهیه کرد که اطلاعاتی خوبی در اختیار مدارس و دانش آموزان قرار داده است.
وی گفت: برگزاری چهار آزمون نیز از دیگر اقدامات این اداره کل است که در 30 آبان امسال نخستین آزمون برگزار شد.
کمایی استفاده از طرح همیار معلم و استفاده از ظرفیت دانش آموزان برتر برای کمک به دانش آموزان ضعیف را از دیگر کارهای این اداره کل برای کنکور 97 عنوان کرد.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: پارسال از بیناد آموزشی علوی 9 هزار دانش آموز را زیر پوشش قرار داد و امسال تفاهم نامه ای منعقد شده که این بنیاد 19 هزار دانش آموز را زیر پوشش قرار دهد.
کمایی گفت: برای مناطق بستان، هویزه و سوسنگرد نیز با شرکت ملی نفت ایران تفاهمنامه ای منعقد شد تا برگزاری کلاس هاس کنکور را به لحاظ مالی حمایت کنند.
وی افزود: از80 هزار و 500 دانش آموز در حدود 20 درصد از آنها که بالغ بر پنج هزار و 872 دانش آموز است در نظر گرفته شده و هزینه هر دانش آموز برای آموزش به منظور شرکت در کنکور 10 میلیون ریال در نظر گرفته شده که امید است شورای آموزش و پرورش این رقم را تهیه کند.
استاندار خوزستان نیز بیان کرد: آموزش و پرورش خوزستان در حوزه پیش دبستانی حتی در مناطق محروم و دور افتاده برای جلوگیری از بازماندگی دانش آموزان از تحصیل به خوبی کار کرده است.
غلامرضا شریعتی افزود: در بحث کنکور هم با وجود تمامی مشکلات خوب کار شده، و باید کنکور را تبدیل به رقابت کنیم و تا زمانی که از سوی والدین حساسیتی برای بحث کنکور وجود نداشته باشد نمی توان به خوبی در این حوزه پیشرفت داشت.
وی ادامه داد: رتبه زیر هزار کنکور96 در خوزستان از 50 نفر به 148 نفر در یک سال ارتقا یافته است. وی گفت: سطح آموزشی در خوزستان به سمت عدالت آموزشی حرکت می کند و در مناطق بسیار محروم هم شرایط برای ارتقای دانش آموزان فراهم شده است.
بالغ بر یک میلیون دانش آموز در خوزستان در بیش از هشت هزار مدرسه در حل تحصیل هستند.
7158 / 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.