به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شنبه در جلسه ستاد اربعین با حضور وزیر کشور در فرمانداری آبادان گفت: از جمله فعالیت هایی که امسال در زمینه اربعین در 2 مرز شلمچه و چذابه انجام شد چهارخطه کردن محور اهواز - شلمچه ، افزایش مساحت پارکینگ در 2 مرز و جداکردن تردد زائران اتباع خارجی از ایرانی بود.
وی اظهار کرد:برپایی قرارگاه اربعین حسینی در شلمچه با محوریت فرماندار خرمشهر، برنامه ریزی کارهای اجرایی دستگاه های راه و شهرسازی، اداره برق استان، حج و زیارت ، ارتباطات و مخابرات و دیگر دستگاه های مرتبط با پشتیبانی منطقه آزاد اروند از دیگر فعالیت های ستاد اربعین در سالجاری است.
شریعتی بااشاره به بهره برداری از پارکینگ 120 هکتاری شلمچه گفت:در مرز چذابه از لحاظ زیر ساخت ها مشکلات جدی تری داشته ایم و با تلاش صورت گرفته 65 هکتار پارکینگ را آماده خدمات رسانی کردیم.
وی به اجرای طرح جامع در بخش زیرساخت ها در مرز چذابه اشاره کرد و افزود: توانستیم با 80 درصد پیشرفت فیزیکی این طرح خدمات مناسبی را به زائران ارائه دهیم.
استاندار خوزستان آبرسانی به مرز چذابه به طول 27 کیلومتر را از دیگر اقدامات صورت گرفته به منظور خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی برشمرد.
در ادامه این نشست امام جمعه موقت اهواز نیز گفت: دولت برداشته شدن روادید بین ایران و عراق در اربعین را به صورت جدی پیگیری کند که در صورت تحقق این امر بدون شک شاهد حضور 2 برابری زائران اربعین خواهیم بود.
حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده با طرح پرسشی در خصوص اخذ عوارض از زائران اربعین گفت: مسوولان مشخص کنند که آیا زائران اربعین باید عوارض پرداخت کنند یا خیر؟ راهپیمایی اربعین نباید دولتی شود ولی متاسفانه هر سال شاهد افزایش مواکب دولتی در مرزها هستیم.
حجت الاسلام حسن زاده افزود: حضور دستگاه های دولتی جز تبلیغ برای این دستگاه ها چیز دیگری نیست.
امام جمعه موقت اهواز در عین حال اختصاص اعتبار ملی برای خدمت رسانی به زائران اربعین را خواستار شد و گفت:اعتبارات استانی برای اربعین کافی نیست.
گذرگاه های مرزی چذابه و شلمچه در خوزستان 2 کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی هستند.
گذرگاه مرزی شلمچه در 16 کیلومتری خرمشهر و گذرگاه چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز در محدوده شهرستان دشت آزادگان واقع شده اند.
7165/7104/6002
خبرنگار:مسعود گادار ** تنظیم : حمیدرضا ترابی فرد **انتشار : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.