به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از پروژه آبرسانی به مرز چذابه اظهار با اشاره به نخستین سفر استانی وزیر نیرو به خوزستان گفت: خاستگاه وزارت نیرو مانند وزارت نفت خوزستان است چرا که زمانی که سازمان آب و برق خوزستان تشکیل شد هنوز در کشور وزارت نیرو شکل نگرفته بود.
استاندار خوزستان با اشاره به مصوبه پانزدهم فروردین‌ سال جاری تاکید کرد: اقدامات اجرایی مصوبه مذبور در حال انجام است.
وی عمده مشکلات خوزستان را مشکلات حوزه آب، برق و فاضلاب و ریزگردها دانست و گفت: این مشکلات به وزارت نیرو ارتباط دارند که باید در به حداقل رساندن آنها تلاش شود.
وی گفت: علاوه بر این جاری‌ بودن رودخانه‌هایی نظیر کارون، مارون، کرخه، جراحی، دز از ظرفیت های خوزستان محسوب می شوند.
استاندار خوزستان توضیح داد: توسعه خوزستان نیازمند مدیریت درست منابع آبی است که امید است با مدیریت علمی و تخصصی وزیر نیرو مشکلات استان در این حوزه حل شود.
وی بیان کرد: امید است با حمایت وزارت نیرو از خوزستان طرح‌ های مختلف آبرسانی مانند طرح آبرسانی غدیر به سرانجام برسند و آب مطلوب آشامیدن به دست مردم برسد.
وی گفت: زیبنده مردم خوزستان نیست که با وجود بهره مندی از بیشترین آب‌ شیرین کشور مردم همچنان مشکل کمی و کیفی آب داشته باشند.
شریعتی با بیان اینکه پارسال پروژه آبرسانی به گذرگاه شلمچه به بهره برداری رسید توضیح داد: پروژه‌های آبرسانی در دو گذرگاه شلمچه و چذابه فقط مختص راهپیمایی اربعین حسینی نیستند بلکه وجود 2 پایانه صادراتی استان در این 2 مرز اهمیت ایجاد این زیرساخت ها را بیشتر میکند.
استاندار خوزستان میزان صادراتی سال گذشته از دو مرز چذابه و شلمچه را یک میلیارد و 670 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: تاکنون ‌بیش از 600 هزار زائر از شلمچه و نزدیک به 400 هزار زائر نیز از مرز چذابه عبور کرده‌ اند.
وزیر نیرو بامداد دوشنبه به منظور بازدید از پروژه آبرسانی پایانه چذابه، بهره برداری از ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از بستان تا پایانه مرزی چذابه، دیدار با نماینده ولی فقیه و مجمع نمایندگان شورای اسلامی خوزستان وارد اهواز شد.
7164/6064
خبرنگار: عاطفه جوادی** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.