سفیر ایران در عراق در بازدید از مرز شلمچه گفت: با پشتیبانی همه دستگاه ها که در پایانه های مرزی مشغول خدمت هستند تا کنون مشکل خاصی نداشته ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان به نقل از سایت نیروی انتظامی، ایرج مسجدی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، بیان کرد: به دلیل این که برنامه ریزی و سازماندهی بسیار قوی و خوبی از طریق نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران انجام شده است، سال جاری یکی از بهترین سال هایی است که زوار امام حسین(ع) با نظم و آرامش، امنیت و سلامت وارد خاک عراق شده و می شوند.

وی افزود: این روزها آخرین موج زوار وارد سرزمین عتبات می شوند و کم کم راه برگشت پر جمعیت تر می شود که تدابیر و برنامه ریزی خاصی در این زمینه اندیشیده شده است.

سفیر ایران در عراق، اظهار کرد: با اقدامات و برنامه ریزی خاصی که با مقامات عراقی، نیروهای امنیتی و انتظامی داشته ایم به لطف الهی و توجهات خاص سید الشهدا، امسال شرایط بسیار خوبی در پذیرایی از زوار، حمل و نقل، اسکان و درمان و بهداشت داشته ایم.

ایرج مسجدی با اشاره به اینکه امکانات مرزی، نیروهای انتظامی، مرزبانی و نیروهای خدماتی ما بسیار قدرتمند هستند، خاطر نشان کرد: کشور عراق در حد توان خودش در راستای تامین رفاه و امنیت زائران اقدامات گسترده ای انجام داده است.

مسجدی ضمن اشاره به اینکه، برای ویزا دو اقدام بسیار خوب انجام شده که به نظم و امنیت زوار کمک کرده است، ادامه داد: مسئله اول اینکه صادر کردن ویزای انفرادی برای همه بود و دولت عراق، وزارت خارجه و سفارت آن در تهران که قبول آن مسئله برایشان سخت بود ولی با هماهنگی های انجام شده این کار را انجام دادند.

سفیر ایران در عراق افزود: مسئله دوم کنترل بسیار جدی است که از طرف ناجا برای اشخاصی که به نوعی ویزا و گذر نامه ندارند و سال های گذشته به طور غیر قانونی وارد می شدند انجام شده و این موضوع کمک کرد تا امسال تقریبا هیچ کس بدون داشتن مجوز قانونی وارد کشور عراق نشود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.