به گزارش ایرنا ایرج مسجدی روز یکشنبه در جلسه ستاد اربعین خوزستان در پایانه مرزی چذابه اظهارکرد:مسئولان، استاندار، فرمانداران، فرماندهان، مرزبانان، گمرک، پایانه های خوزستان تاکنون همکاری خوبی با ما داشته اند که به نیابت از وزارت کشور عراق از آن ها تقدیر می کنیم.
وی افزود: اکنون گزارش های ارسالی از مرزهای ایران به سمت کشور عراق همگی از برنامه ریزی خوب و موفقیت مسئولان هردو کشور در خدمت رسانی به زائران حکایت دارد.
وی برنامه ریزی و موفقیت حاصل شده در خصوص تردد با آرامش و امنیت زائران را مرهون تلاش و فعالیت هایی دانست که به صورت منظم از سوی مسئولان دوکشور انجام شده است.
مسجدی تصریح کرد: اکنون از طرف سفارت ایران در سال جاری اقدامات موثری صورت گرفته که زیارت اربعین را با سال های گذشته متفاوت کرده است.
وی بیان کرد: نخستین توافق وزارت خارجه ایران و سفارت عراق در خصوص ویزای انفرادی برای زائران اربعین بود که این مساله به امنیت، نظم، انضباط و کنترل زائران کمک شایانی کرده است.
سفیر ایران در عراق اظهار کرد: انعقاد توافقنامه ای بین وزارتخانه های ایران و عراق در رابطه با موضوع اربعین دومین اقدام ارزشمند دوکشور بود که روابط ایران و عراق را در موضوع اربعین حسینی در 12 صفحه تنظیم می کند.
وی تصریح کرد: توافق برای بازگشایی مرز خسروی یکی دیگر از اقدامات موثر در اربعین بود که حدود دو ماه با طرف های عراقی در این خصوص برنامه ریزی صورت گرفت اما از آن جا که تعدادی از افراد اعلام کردند که ممکن است بازگشایی این مرز موجب نگرانی شود لذا تصمیم گرفته شد این مسئله متوقف شود.
مسجدی گفت: درسال جاری زائران ایرانی برای اولین بار وارد شهر سامرا شدند و این درحالی است که پیش از این از یک کریدور محدود امنیتی زائران به حرم سامرا می رفتند.
وی همچنین به خرید اقلام مورد نیاز موکب های ایرانی از داخل کشور عراق اشاره کرد و گفت: بسیاری از خریدهای موکب های ایرانی در سال جاری از داخل کشورعراق انجام شده که یکی از اقدامات مهم در بحث رونق اقتصادی در کشورعراق به شمار می رود.
7152/6068 خبرنگار: محمدرضاخبازان*8انتشار: محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.