حجت الاسلام محمدباقر روحانی فر جمعه در حاشضیه بازدید از روند حضور زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: راهپیمایی اربعین، لشکرکشی 20 میلیونی شیعیان به سمت خیمه گاه یزیدیان زمان است.
وی اظهار کرد: روزگاری مستکبری بنام صدام، شیعیان و عاشقان سید و سالار شهیدان را از زیارت اربعین محروم کرده بود ولی امروز با تحقق وعده های الهی مسیر زیارت اربعین امن و برای حضور میلیونی زائران باز شده است.
حجت الاسلام روحانی فر گفت: عقیدتی سیاسی ناجا نیز در کنار کارکنان ناجا و همرزمان مرزبانی برنامه معنوی و بصیرتی خود را گسترش داده اند.
وی اظهارکرد: سعی شده با فضاسازی اسلامی انقلابی و اقامه نماز جماعت برای زائران در نقطه صفر مرزی همراه با توصیه های اخلاقی ثواب خدمت را داشته باشیم.
وی به توزیع بسته های فرهنگی از جمله شال عزا و برخی برچسب های زیارتی در بین زائران اربعین به منظور فرهنگ سازی اشاره کرد و بیان داشت: این بسته ها برای تبدیل کردن راهپیمایی اربعین به پایگاه تعجیل فرج منجی عالم بشریت امام زمان (عج) طراحی شده است.
رییس عقیدتی سیاسی ناجا گفت:تمهیدات مناسبی در نظر گرفته شده تا زائران به سهولت و بدون وقفه از مرز عبور کنند.
مرز شلمچه از مبادی تردد زائران اربعین حسینی در 15 کیلومتری میدان مقاومت شهر خرمشهر قرار دارد.
از ابتدای ماه صفر تاکنون حدود 500 هزار تردد از مرز بین‌المللی شلمچه به سمت عتبات عالیات صورت گرفته که 30 هزار نفر از آنها اتباع خارجی هستند.
3015 / 6037
خبرنگار: عدنان جواهری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.