به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در این همایش صدها نفر از مادران به همراه کودکان خردسال خود با حضور در حسینیه امامزاده حسین (ع) در غم و اندوه طفلان مظلوم کربلا اشک ماتم ریختند.
در این مراسم معنوی جمع بسیاری از بانوان حضار با پوشاندن لباس سبز و مشکی بر تن فرزندان خود به یاد طفلان کربلا و حضرت رقیه(س) به عزاداری پرداختند و به همین منظور 550 چادر نذری نیز به کودکان شرکت کننده در این مجلس اهدا شد.
حجت الاسلام محمد آشوری سخنران این مراسم بر تربیت حسینی فرزندان در خانواده تاکید کرد و گفت: تربیت فرزندان یکی از مسئولیت های بزرگ و مهم والدین است و در صورت اهمال باید در نزد خداوند پاسخگو باشند.
وی در ادامه از مادران خواست تا آموزش های لازم را برای مادر و همسر شدن به دخترانشان ارائه دهند.
آشوری در ادامه با اشاره به نقش زنان در تربیت فرزندان صالح، ادامه داد: زنان در جامعه اسلامی رسالت مهمی در جهت تربیت فرزندان صالح برعهده دارند و جامعه سالم در گرو تربیت صحیح فرزندان در خانواده ها است.
وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) و خاندان اهل بیت(ع) بهترین الگو برای خانواده های اسلامی هستند،افزود: باید تربیت اسلامی و بهره گیری از آموزه های دینی در جامعه نهادینه شود.
آشوری تاکید کرد: تعمیم فرهنگ عاشورایی و فرهنگ سازی در خصوص آن مهم ترین هدف برگزاری این همایش است.
وی در پایان با اشاره به مصائبی که در واقعه عاشورا بر امام حسین(ع) و یارانش گذشت، افزود: مصائب حضرت سید الشهدا، یاران و خاندانش تنها مربوط به روز عاشورا نیست، بلکه این مصائب تا عصر حاضر نیز دل های شیعیان را می آزارد.
این همایش با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین و هیات های مذهبی استان برگزار شد.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.