به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرماهشهر در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد:اداره برخی دستگاه های اجرایی شهرستان از جمله آموزش و پرورش، شهرداری به صورت سرپرستی که از اختیارات محدودی برخورداند مشکلات زیادی را رقم زده است.
وی اضافه کرد: مهم ترین عامل در تزلزل مدیریتی اخیر در شهرستان وجود اخبار ضد و نقیض در رابطه با تغییر فرماندار است که چندماهی است مشکلاتی را رقم زده است و فرمانداری تا به حال به خوبی فعالیت کرده است و مشخص نیست فرماندار جدید به این اندازه بتواند مناسب عمل کند. بنابراین انتظار می رود مسوولان استان نگاه دقیق تری به این مسئله داشته باشند و مشکل موجود را رفع کنند.
حجت الاسلام غبیشاوی در فراز دیگری از خطبه ها با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی به تبلیغات منفی علیه مراسم اربعین در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اخیرا تبلغات خبیثانه ای علیه مراسم اربعین در فضای مجازی و مطرح کردن شخصیت های باستانی موهوم در موازات زیارت اربعین شاهد هستیم. پیشینه تاریخی کهن سرزمین باستانی ایران دلیلی نمی شود که برخی شخصیت های باستانی در موازات با شخصیت های مذهبی و زیارت اربعین قرار دهند، این کار، عمل خبیثانه ای است.
حجت الاسلام غبیشاوی افزود: در موسم زیارت میلیونی اربعین، بزرگ جلوه دادن شخصیت های باستانی قطعا کار مرموزانه ای است و با هدف مقابله با دین مردم است که در این شرایط همه باید هوشیار باشند چرا که این مهاجمان فرهنگی به بهانه حمایت از شخصیت های باستانی قصد ضربه زدن به پیکره نظام را دارند.
وی در ادامه با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز 13 آبان اظهار کرد: روز 13 آبان به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ کشور حاوی چند رخداد است، بازداشت حضرت امام خمینی (ره) در سال 42 ، سال آغاز نهضت امامی است که با هدف مقابله با طاغوت با بازداشت و تبعید روبه رو می شود، اما با وجود تمام موانع نهضت این امام بزرگوار به پشتوانه مردم به پیروزی انقلاب ختم شد.
وی افزود: دو رخداد تاریخی دیگر مصادف با 13 آبان، روز دانش آموز سالروز یورش ماموران شاه به دانش آموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران و همچنین تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام، جریانی که به تعبیر حضرت امام، انقلاب دوم و روز مبارزه با استکبار جهانی نام گرفت.
امام جمعه بندرماهشهر در ادامه با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با دانش آموزان و دانشجویان خاطرنشان کرد: استکبار جهانی به چیزی جز بردگی دولت ها راضی نیستند، این گستاخی به حدی است که آنها تلاش می کنند حاکم و رهبر دولت ها را به برده و سرسپرده خود تبدیل کنند، که مصداق این موضوع به خوبی در بین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس قابل مشاهده است.
حجت الاسلام غبیشاوی اضافه کرد: قطعا مبارزه کم هزینه ترین راه مقابله با استکبار است، چرا که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در ارتباط با استکبارحاصلی جز عقب نشینی و امتیازدهی برای آنها نداشته است. در مقابل از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره)، آمریکا شیطان بزرگ است و این سخن بیان کننده آن است که به هیچ شیوه ای ارتباط با شیطان میسرنیست.
وی در پایان متذکر شد: از این رو اگر فردی در کشور گمان کند می تواند به آمریکا اعتماد کند، سخت در اشتباه است و راه درست همان راهی است که حضرت امام آن را انتخاب کرده است.
9858/7165
خبرنگار: آمنه محتشمی** تنظیم : حمیدرضا ترابی فرد **
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.