به گزارش ایرنا سردار مرتضی میرزایی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر همراه سایر نیروهای انتظامی در مرزهای کشور تردد زائران اربعین حسینی را زیر نظر دارد.
وی اظهار کرد: کشور عراق قوانین سختی برای حاملان مواد مخدر در نظر گرفته است که با هوشیاری پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران تاکنون موردی مبنی بر کشف مواد مخدر از زائران ایرانی گزارش نشده است.
جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اظهار کرد:موارد بسیار جزئی از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا کشف شده که پس از تشکیل پرونده این افراد در اختیار مقام قضائی قرار گرفتند.
سردار میرزایی گفت:اگر جرم موارد کشف شده سنگین نباشد این افراد با پرداخت جریمه نقدی و اعمال برخی موارد تنبیهی، به راه خود ادامه می دهند.
وی افزود:تردد زائران اربعین حسینی در مناطق مرزی با امنیت مطلوب در حال انجام است.
جانشین پلیس مبارزه با مواد مخرد ناجا گفت:با نزدیک شدن به اربعین حسینی و ازدحام تردد زائران، پیش بینی لازم برای افزایش کنترل در مرزها انجام شده است.
سردار میرزایی افزود:ناجا برای ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی این آمادگی را دارد که امنیت و نظم را در مرزها به شکل مطلوب ایجاد کند.
وی زیرساخت های ایجاد شده در مرز شلمچه را مطلوب تر از سال های گذشته عنوان کرد و گفت:این زیرساخت ها در مرز شلمچه، تردد زائران به سمت عراق را روان تر و سهل کرده است و زائران در کمال آرامش و امنیت به کربلای معلی سفر می کنند.
سردار میرزایی از بخش های مختلف پایانه مرزی شلمچه و مواکب در این مرز بازدید نمود و از تلاش نیروهای امنیتی و مردمی قدردانی کرد.
مرز شلمچه تنها مرکز تردد اتباع خارجی برای شرکت در آیین اربعین حسینی تعیین شده است.
در اربعین پارسال حدود 430 هزار زائر از مرز چذابه و 650هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی از طریق مرز شلمچه راهی کربلای معلی و نجف اشرف شدند.
ظرف هفته های اخیر بیش از 250 هزار زائر اربعین تا صبح امروز از مرز بین المللی شلمچه عازم نجف و کربلای معلی شده اند.
7165 /7104/6002/6068
خبرنگار:مسعود گادار** تنظیم:حمیدرضا ترابی فرد **انتشار: محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.