سرهنگ رضا دولتشاهی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پایانه مرزی چذابه افزود: از فردا (پنجشنبه) و جمعه حرکت کاروان های اربعین حسینی به سمت پایانه های مرزی استان خوزستان شتاب می گیرد و روند رو به صعود ورودی زائران تا 15آبان(دوشنبه هفته آینده) ادامه می یابد.
وی با بیان اینکه در عراق روز جمعه هفته آینده اربعین و در جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه اربعین است پیش بینی کرد کار بازگشت تدریجی زائران اربعین حسینی به وطن از سه شنبه هفته آینده شروع شود.
رئیس پلیس راهور خوزستان با بیان اینکه در 10 روز اخیر مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی روان و خوشبختانه بدون حادثه بوده است افزود:ماموران راهور با استقرار در جاده های منتهی به پایانه های چذابه و شلمچه و مدیریت حرکت خودروها ، تلاش می کنند هیچ حادثه ناگواری رخ ندهد.
وی گفت: برای روان سازی ترافیک و جاهایی که احتمال داده می شود گره های ترافیکی ایجاد شود تدابیری برای جلوگیری از وضعیت غیرقابل پیش بینی اندیشیده شده است.
دولتشاهی با بیان اینکه هم اکنون 100 اکیپ راهور در همه مسیرهای ورودی زائران به خوزستان و منتهی به گذرگاههای مرزی شلمچه و چذابه به منظور مدیریت و ساماندهی حرکت خودرویی زائران مستقر شده اند افزود: طرح ویژه ترافیک ویژه اربعین حسینی تا 22 آبان ماه ادامه دارد و در صورت تداوم تدریجی بازگشت زائران تا 25آبان تمدید می شود.
گذرگاههای مرزی چذابه و شلمچه 2 کانون اصلی و رسمی تردد زائران اربعین حسینی در استان خوزستان هستند.
در 10 روز اخیر بیش از 300 هزار زائر اربعین خود را به گذرگاههای مرزی چذابه و شلمچه رسانده و با مدارک قانونی به عتبات عالیات مشرف شدند.
6065/6068
خبرنگار:محمدرضا بنوره ** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.