به گزارش ایرنا از پایانه مرزی چذابه با نزدیک شدن به اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت حسین ابن علی(ع) موج جمعیت عاشق ودلسوخته به سمت پایانه مرزی سرازیر و برای دقایقی با ازدحام شدید جمعیت رو به رو شد.
ماموران انتظامی و یگان ویژه برای نظم دهی به زائران اربعین گیت های ورودی به پایانه را افزایش دادند تا زائران با سهولت بیشتری کار خروج قانونی از کشور را انجام دهند.
هم اکنون 18گیت خروجی برای کنترل گذرنامه و روادید در پایانه چذابه فعال شده و به گفته سرهنگ نقیب فاطمی فرمانده انتظامی پایانه چذابه امکان افزایش گیت های خروجی وجود دارد.
فرماندار دشت آزادگان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در پایانه چذابه اظهارداشت:از امروز (پنجشنبه) تا پنج روز آینده اوج عبور زائران اربعین حسینی از گذرگاه مرزی چذابه است.
عبدالرضا سعیدی نیا افزود:مجموعه های انتظامی ، مرزی و گذرنامه و سایر بخش های تدارکاتی و پشتیبانی با آمادگی کامل برای خدمت رسانی و تسهیل عبور زائران بسیج شده اند.
وی با بیان اینکه با وجود ازدحام جمعیت در پایانه ، عبور زائران به صورت روان انجام می شود افزود:تاکنون مشکل خاصی برای عبور زائران حسینی پیش نیامده و ماموران مرزبانی پایانه شیب عراق همکاری و هماهنگی خوبی با مسئولان مرزبانی منطقه دارند.
فرمانده انتظامی دشت آزادگان نیز به ایرنا گفت: با وجود هجوم زائران اربعین حسینی به سمت چذابه ، مسیرهای دسترسی به این گذرگاه مرزی روان گزارش شده است.
سرهنگ حامد غریبی افزود:خدمت رسانی به زائران در بخش های مختلف (مردمی و دولتی) ادامه دارد و مشکل خاصی در این ارتباط وجود ندارد.
استاندار خوزستان روز چهارشنبه نیز که برای بررسی وضعیت تردد زائران اربعین حسینی به همراه شماری از مسئولان اجرایی استان به گذرگاه مرزی چذابه سفر کرد گفت: هماهنگی مثال زدنی برای خدمت رسانی به زائران در این منطقه مرزی شکل گرفته که بخش مردمی آن با گرمی و شور غیرقابل توصیف مشغول خدمت رسانی شبانه روزی به زائران هستد.
غلامرضا شریعتی بیان کرد: ما با آمادگی کامل به استقبال زائران حسینی می رویم ودر این خصوص هماهنگی های لازم بین بخشی و فرابخشی به خصوص با مسئولان مرزبانی عراق انجام شده است.
وی اظهار کرد:برنامه ریزی و پیش بینی های لازم نیز برای بازگشت زائران به وطن اندیشیده شده هرچند بازگشت بسیار تدریجی زائران به وطن از چند روز پیش به چذابه شروع شده است.
به گزارش ایرنا در 10روز اخیر شماری از مقام های ارشد سیاسی ، انتظامی و اجرایی کشور از پایانه مرزی چذابه بازدید کردند.
2 گذرگاه مرزی چذابه و شلمچه از مرزهای رسمی تردد زائران اربعین حسینی در استان خوزستان است.
حرکت تدریجی کاروان های اربعین حسینی به سمت گذرگاههای مرزی شلمچه و چذابه در 10 روز اخیر روندی افزایشی داشته است.
بر اساس تقویم جمهوری اسلامی ایران روز اربعین پنجشنبه هفته آینده 18آبان می باشد ولی در عراق جمعه 19آبان است.
6065/6068
خبرنگار:محمدرضا بنوره** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.