سرهنگ حامد غریبی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پایانه مرزی چذابه افزود: هنوز آمار کامل سه شنبه (امروز) جمع بندی نشده است که اگر آمار آن اضافه شود این رقم به بیش از 135هزار زائر خواهد رسید.
وی با بیان اینکه تنها در روز دوشنبه (دیروز) حدود 25هزار زائر از گیت های خروجی پایانه چذابه به کربلا مشرف شده اند گفت: در روزهای آینده تردد زائران از این پایانه روندی صعودی به خود خواهد گرفت.
فرمانده هنگ مرزی دشت آزادگان افزود: خوشبختانه در اربعین امسال با اطلاع رسانی که صورت گرفت ، زائران سفر خود را بهتر مدیریت کرده اند و حجم زیادی از زائران در روزهای اخیر به عتبات عالیات مشرف شده اند.
غریبی افزود: از روز شنبه هفته آینده موج اصلی ورود زائران به پایانه چذابه و تشرف به کربلا شکل خواهد گرفت که از هم اکنون هماهنگی های لازم برای عبور سریع زائران انجام شده است.
در اربعین پارسال 430هزار زائر از پایانه مرزی چذابه و 650هزار زائر از پایانه شلمچه به کربلا و نجف مشرف شدند.
پیش بینی شده در اربعین امسال شمار زائران اربعین حسینی 20تا 30درصد نسبت به اربعین پارسال افزایش داشته باشد.
سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته در بازدید از پایانه مرزی چذابه گفته بود با توجه به زیرساخت های مناسب در این پایانه ، امکان عبور یک میلیون زائر وجود دارد و در صورت نیاز می توان از این پایانه به عنوان سرریز سایر پایانه های استفاده کرد.
زیرساخت های پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز از سال 1392 به تدریج برای تردد زائران اربعین حسینی شروع شد.
6065/6064
خبرنگار:محمدرضا بنوره** انتشار: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.