به گزارش ایرنا سردار حیدر عباس زاده در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایجاد زیرساخت ها و امکانات در مرز شلمچه با همکاری دستگاه های اجرایی و با هماهنگی فرمانداری خرمشهر مطلوب بوده و تردد را در این مرز برای زائران اربعین حسینی آسان تر کرده است.
عباس زاده از تردد 250 هزار زائر اربعین حسینی از مرز شلمچه از ابتدای ماه صفر تا کنون خبر داد و گفت: تردد زائران اربعین حسینی از مرزهای شلمچه و چذابه بدون ویزا امکان پذیر نیست.
سردار عباس زاده با اشاره به نبود ترافیک در 2 مرز شلمچه و چذابه گفت:با حضور نیروهای کمکی پلیس راهنمایی و رانندگی از سایر استان ها امسال شاهد تردد روان زائران در 2 مرز استان خوزستان هستیم و در بعد امنیتی، انتظامی، نظم و انضباط ترافیکی و کنترل و مدیریت جمعیت زائران نسبت به سال گذشته شرایط بهتری را شاهد هستیم .
وی تصریح کرد:نیروی انتظامی و پلیس راهور استان خوزستان آمادگی دارد که در صورت ازدیاد جمعیت زائران اربعین حسینی در روزهای منتهی به اربعین ، با همکاری نیروهای کمکی یگان ویژه ناجا و سایر نیروهای استان های معین نظم را در 2 مرز شلمچه و چذابه فراهم کند.
فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت:خودروها برای حضور در پارکینگ در مرز شلمچه و چذابه در سال های گذشته با مشکلات زیادی مواجه بودند ولی امسال پارکینگ ها در این 2 مرز ساماندهی شده اند و زائران با ایمنی و آرامش خاطر پس از پارک خودروهایشان در پارکینگ عازم عتبات عالیات می شوند.
سردار عباس زاده از استقرار پایگاه های آگهی بخشی در 2 مرز شلمچه و چذابه خبر داد و افزود: نیروی انتظامی با استقرار در این پایگاه ها آموزش پیشگیرانه خواهد داد تا از بروز مشکلات احتمالی در پارکنیگ ها برای زائران جلوگیری شود.
مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به عراق هستند.
مرز شلمچه از مبادی تردد زائران اربعین حسینی در 15 کیلومتری میدان مقاومت شهر خرمشهر قرار دارد.
7104/7165
خبرنگار: مسعود گادار ** تنظیم:حمیدرضا ترابی** انتشار: محسن بهاروند






به گفته وی تاکنون 250 هزار زائر اربعین با در دست داشتن تمامی مدارک لازم و قانونی اعم از گذرنامه و ویزا از مرز شلمچه به سوی عراق عبور کرده اند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.