سردار عباس حیدرزاده دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پایانه مرزی چذابه تامین امنیت زائران ، کنترل جمعیت ، روان سازی ترافیکی ، برقراری نظم و انضباط ، ساماندهی توقفگاه ها خودروها ، نصب علایم هشداردهنده را از اولویت های مهم نیروی انتظامی در 2 پایانه مرزی چذابه و شلمچه بیان کرد و افزود:مراقبت از خودروهای زائران با استقرار پنج گروه آگاهی نیز از جمله اقدام های مهم ناجا برای رفاه زائران اربعین حسینی است.
وی افزود: 50پایگاه ثابت و سیار در مناطق و مسیرهای ورودی به خوزستان و منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه برای تامین امنیت زائران فعال شده است.

**به هیچ وجه اجازه خروج از پایانه های مرزی بدون روادید و گذرنامه داده نمی شود
فرمانده انتظامی خوزستان گفت: همان طور که پیش تر توسط مسئولان و مقام های ارشد کشوری و انتظامی اعلام شد عبور از پایانه های مرزی بدون روادید و گذرنامه امکان پذیر نیست.
سردار حیدرزاده تصریح کرد: زائران به هیچ وجه اصرار بر خروج بدون مدارک قانونی نداشته باشند چون بر اساس قانون کشور عراق مجازات سنگینی برای ورود غیرقانونی به این کشور وضع شده است و زائران بدون روادید قطعا در عراق با مشکل مواجه می شوند.
وی گفت: ماموران انتظامی ، مرزبانی از تجمع زائران بدون مدارک قانونی در اطراف پایانه های مرزی استان جلوگیری می کنند و آنها را به بیرون از محدوده پایانه ها هدایت می کنند.

* روادید در پایانه های مرزی صادر نمی شود
فرمانده انتظامی خوزستان گفت: برخی زائران اربعین حسینی بدون توجه به هشدارهای قبلی مسئولان انتظار دارند روادید در پایانه ها صادر شود در حالی که هیچ امکانی برای این کار در پایانه ها وجود ندارد.
وی گفت: زائران قبل از مراجعه به مرزها، گذرنامه و روادید را در شهرهای خود تهیه کنند و توجه داشته باشند روادید را از مراکز معتبر که زیرنظر سازمان حج و زیارت فعالیت می کنند تهیه کنند زیرا کسانی که روادید جعلی داشته باشند اجازه خروج از مرزها را نخواهند یافت.
فرمانده انتظامی خوزستان پیش بینی کرد در روزهای آینده حجم تردد زائران اربعین حسینی به سمت پایانه های مرزی خوزستان افزایش یابد.
در اربعین پارسال 430هزار زائر از پایانه چذابه و 650هزار زائر از پایانه مرزی شلمچه به کربلای معلی عزیمت کردند.
پیش بینی شده شمار زائران اربعین امسال 20تا 30درصد افزایش داشته باشد.
6065/6064
خبرنگار:محمدرضا بنوره** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.