به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرماهشهر در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با بیان اینکه فرهنگ اربعین حسینی سهم بزرگی در دفع تهاجمات فرهنگی دارد، اظهار کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر فرهنگ اربعین حسینی به نحو مطلوبی فراگیر شده است و هیئت های مذهبی اقدامات بسیار مناسبی در استقبال و پذیرایی از زائرین امام حسین (ع) انجام می دهند.
وی افزود: همه باید تلاش کنیم عموم مردم را برای بازدید از موکب های خدمات رسانی به زوار دعوت کنیم چرا که قرار گرفتن در این فضاها خود به نوعی درس انسان سازی است و کمک زیادی به توسعه فرهنگ اربعین حسینی در بین مردم کشورمان می کند که دفع کننده تهاجم فرهنگی غرب است.
امام جمعه بندرماهشهر در ادامه با ابراز گلایه مندی از دریافت هزینه های اضافی بیمه و عوارض از زائرین اربعین حسینی خاطرنشان کرد: در شرایطی که ما باید زمینه جذب مردم و به ویژه جوانان را به زیارت اربعین که فرصتی برای تحول اعتقادات دینی آنها است، فراهم کنیم برخی با اخذ مبالغی اضافی برای بیمه و عوارض در این مسیر سنگ اندازی می کنند، در حالی که به حمد الله در چند سال اخیر تلفات زیادی در سفرهای زیادی به کربلا نداشتیم.
حجت الاسلام غبیشاوی اضافه کرد: این در شرایطی است که این افراد پاسخی به انتقادات مکرر ما نمی دهند و همچنان به کار خود ادامه می دهند، از این رو از مقامات دولتی درخواست داریم برای این موضوع چاره اندیشی کنند و زمینه گسترش فرهنگ اربعین حسینی را گسترش دهند.
خطیب جمعه بندرماهشهر در فراز دیگری از خطبه ها با انتقاد از اقدامات اخیر برخی موسسه های اعتباری در باز پرداخت نکردن سپرده های مردم گفت: افزایش قارچ وار بانک های خصوصی نگران کننده است و به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم افزوده است به گونه ای که روزانه مراجعات بسیاری به ما برای پیگیری مطالباتشان صورت می گیرد، بنابراین انتظار می رود مسوولان در این زمینه در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهند.
وی در ادامه با گرامیداشت فرا رسیدن روز نوجوان و بسیج دانش آموزی اظهار کرد: در شرایط حساس اجتماعی امروز جامعه، مسوولان و خانواده ها مسوولیت سنگینی در حفظ نوجوانان و مهیا کردن فضایی سالم برای آنها دارند که بعضا به دلیل مشغله یا عدم آگاهی کافی از این مسئله غفلت کرده اند، در صورتی که می توان با شرکت دادن فرزندان خود در فعالیت پایگاه های بسیج که از ظرفیت های خوبی برخوردارند از کشیده شدن نوجوانان به بیراهه ها جلوگیری کرد.
امام جمعه بندرماهشهر ادامه داد: البته از مسوولان پایگاه های بسیج انتظار می رود بیش از گذشته در جذاب کردن برنامه های فرهنگی و آموزشی برای نوجوان همت کنند تا نقش موثرتری در فاصله گرفتن نوجوانان از شبکه های مخرب غربی داشته باشند.
حجت الاسلام غبیشاوی دربخش دیگری از صحبت های خود به لزوم حمایت از مردم مظلوم میانمار تأکید کرد و گفت: سکوت در برابر این جنایات علیه مردم میانمار مایه ننگ و لکه سیاهی در کارنامه مدعیان حقوق بشر و آزادی خواهد بود چرا که در پشت پرده تقویت کننده اصلی این جنایات خود این مدعیان هستند.
وی در پایان اضافه کرد: همه ما به عنوان یک مسلمان در کمک به مردم مظلوم میانمار که تنها جرم آنها مسلمان بودنشان است وظیفه داریم و نباید از هیچ کمکی برای آنها که حتی از داشتن سرپناه محروم هستند، دریغ کنیم.

/6002/9858خبرنگار: آمنه محتشمی**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.