علی ممبینی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از این تعداد دانش آموز 67 هزار و 22 نفر به مدارس عادی معرفی شدند.
وی گفت: یک هزار و 667 نفر به مرحله سنجش تخصصی ارجاع داده شدند و سه هزار و 923 نفر مشکوک به مشکل بینایی، یک هزار و 181 نفر دارای مشکل شنوایی و 99 نفر نیاز به ارزیابی جسمی و حرکتی داشتند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان افزود: همچنین از این تعداد چهار هزار و 168 نفر به مرحله آمادگی تحصیلی، یک هزار و 290 نفر نیز بیش از یک مشکل و 48 نفر به مرحله تخصصی رفتاری ارجاع داده شدند.
ممبینی عنوان کرد: پارسال 15 هزار نوآموز دوره پیش دبستانی مورد سنجش سلامت قرار گرفتند که این تعداد امسال به پایه اول ابتدایی وارد شدند و دیگر مورد سنجش سلامت قرار نگرفتند که با احتساب این تعداد علاوه بر دانش آموزان پایه اول که امسال مورد ارزیابی قرار گرفتند در مجموع 92 هزار دانش آموز ورودی پایه اول ابتدایی سنجش سلامت شدند.

** سنجش سلامت 22 هزار و 436 نوآموز دوره پیش دبستانی در خوزستان
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: از این تعداد نوآموز که سنجش سلامت شدند 19 هزار و 98 نفربدون مشکل بودند و به مدرسه عادی معرفی شدند.
ممبینی عنوان کرد: همچنین در این سنجش یک هزار و 360 نفر به مرحله آمادگی تحصیلی و سه هزار و 338 نفر به متخصص ارجاع داده شدند.
وی افزود: از این تعداد یک هزار و 203 نفر دارای مشکل بینایی، 285 نفر دارای مشکل شنوایی و 21 نفر به ارزیابی تخصصی جسمی- حرکتی معرفی شدند و 514 نفر مشکوک به داشتن بیش از یک مشکل بودند.
ممبینی با اشاره به اینکه 105 هزار نفر امسال دو دوره اول ابتدایی و پیش دبستانی مورد سنجش سلامت قرا گرفتند بیان کرد: پیش بینی شده است که امسال در دوره پیش دبستانی 26 هزار نوآموز و در دوره اول ابتدایی 80 هزار نفر مورد سنجش سلامت قرار گیرند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با اشاره به اینکه سنجش سلامت گروه های هدف همچنان ادامه دارد اظهار کرد: در حال حاضر در اهواز دو پایگاه سنجش سلامت فعال است و در برخی از شهرستان ها نیز پایگاه های فعال وجود دارد.
چهار هزار و240 دانش آموز استثنایی در مدارس خاص خوزستان مشغول به تحصیل هستند.
7158/6002
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشار : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.