مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان در این باره گفت: گونه منقرض شده خروس کولی دشتی در خوزستان مشاهده شد.این پرنده به صورت زنده از 3 متخلف سابقه دار شکار و صید در منطقه دشت آزادگان کشف شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، احمدرضا لاهیجان‌زاده با بیان این خبر افزود: خروس کولی دشتی یا خروس کولی اجتماعی از پرندگان بسیار کمیاب است که 3 دهه اخیر در استان مشاهده نشده بود و در سطح جهان در فهرست گونه‌های به شدت در خطر انقراض قرار داشته و در آخرین فهرست ارائه شده از سوی اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت سازمان ملل متحد (I.U.C.N) که به مطالعه گونه‌های جانوری  و گیاهی در سطح کره زمین می‌پردازد، این‌گونه در طبقه بسیار بحرانی و منقرض شده اعلام شده است.

وی درباره کشف این‌ گونه گفت: این پرنده به صورت زنده از 3 متخلف  سابقه دار شکار و صید در منطقه دشت آزادگان کشف شده که محل زنده گیری این گونه را در زیستگاه های طبیعی بین شوش و دشت آزادگان عنوان کرده بودند.

از این متخلفان علاوه بر این پرنده با ارزش تعداد 16 قطعه با قرقره نیز کشف و ضبط شد.

لازم به ذکر است، خروس کولی دشتی یا خروس کولی اجتماعی یکی از پرندگان بسیار کمیاب از خانواده سلیمیان است که پیشانی و نوار ابروی سفید و تارک سیاه از بین سایر خروس کولیان تشخیص داده می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.