به گزارش ایرنا، هفته نهم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران از فردا پنجشنبه آغاز می شود و در نخستین دیدار شاگردان «مجید جلالی» در پیکان تهران میزبان تیم قعرجدولی گسترش فولاد تبریز هستند.
گسترشی ها که پس از برکناری «لوکا بوناچیچ» هدایت تیم خود را به «فیروز کریمی» سپرده اند در انتظار پایان دادن به رود ناکامی های خود و رهایی از انتهای جدول هستند.
در همین روز، استقلال خوزستان قهرمان 2 فصل گذشته که امسال شرایط چندان خوبی ندارد در نبردی تماشایی میزبان پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی است.
هر 2 تیم برای پایان دادن به نتایج نامناسب هفته های اخیر خود نیاز مبرمی به کسب پیروزی دارند. پرسپولیس می خواهد در کنار حاشیه های فراوان محرومیت مهاجم خود با برتری در این دیدار اجازه افزایش اختلاف امتیاز با پارس جنوبی صدرنشین را ندهد و با روحیه ای مناسب به مصاف الهلال عربستان برود و عبدااله ویسی نیز به فوتبال دوستان خوزستانی وعده داده که با یا بدون طارمی پرسپولیس را شکست خواهد داد.
'برانکو ایوانکوویچ' نیز که تیمش پس از شکست سنگین در دیدار رفت مقابل الهلال و محرومیت «مهدی طارمی» از سوی فیفا با چالش سنگینی روبه رو شده است به دنبال اثبات توانایی های فنی خود در شرایط دشوار است.
در دیدارهای مهم روز جمعه و دومین روز از هفته نهم ، سپاهان اصفهان که با وجود فعالیت زیاد در فصل نقل و انتقالات، نشانی از یک مدعی ندارد و با تفکرات 'زلاتکو کرانچار' در رتبه نازل چهاردهم قرار گرفته است از سیاه جامگانی میزبانی می کند که به طور معمول در دیدارهای خارج از خانه با استفاده از روش تدافعی برای حریفان مشکلات زیادی ایجاد می کند.
تیم صدرنشین و شگفتی ساز پارس جنوبی در یکی از مهمترین بازی های هفته نهم لیگ برتر میهمان تیم جوان تراکتورسازی تبریز است.
شاگردان 'مهدی تارتار' در پارس جنوبی در صورت کسب نتیجه مطلوب در این بازی سخت می توانند بیش از گذشته مدعی باشند و تراکتورسازی نیز با اندیشه های 'یحیی گل محمدی' نیاز مبرمی به پیروزی دارد.
استقلال تهران که بالاخره با تغییرات اساسی در کادر فنی روبرو شد و اکنون 'وینفرد شفر' 67 ساله آلمانی را به عنوان سرمربی بالای سر خود می بیند در ورزشگاه آزادی به مصاف فولاد خوزستان می رود.
هواداران استقلال که با عملی نشدن وعده های متعدد علیرضا منصوریان تا اینجای کار فصل خوبی را سپری نکرده اند در انتظار رونمایی از تفکرات سرمربی آلمانی و صاحب نام خود هستند تا شاید به ادامه مسیر دشوار لیگ امیدوار شوند. دیدارهای استقلال و فولاد در سال های اخیر همواره جذابیت های فوق العاده و خاص خود را داشته است.
سایپا که با علی دایی در این فصل روند پرفراز و نشیبی در نتیجه گیری داشته است میزبان تیم تازه صعود کرده سپیدرود رشت است و هر 2 تیم برای سر و سامان دادن به شرایط خود در جدول رده بندی برای رسیدن به سه امتیاز تلاش خواهند کرد.
پدیده مشهد دیگر نماینده استان خراسان در لیگ برتر که عملکرد فراتر از انتظاری داشته و در رتبه دوم جدول قرار دارد میزبان شاگردان 'امیر قلعه نویی' در ذوب آهن است و شاید این دیدار آخرین فرصت نماینده اصفهان برای تبدیل شدن به یک مدعی جدی باشد.
صنعت نفت آبادان نیز در آخرین دیدار این هفته میزبان نفت تهران است که در شرایطی عجیب از ابتدای فصل تاکنون نیمکت هدایتش بین 'حمید درخشان' و 'علی کریمی' دست به دست می شود و هنوز نتوانسته پس از گذشت هشت هفته، تکلیف نیمکت کادر فنی خود را به صورت قطعی مشخص کند.
**برنامه دیدارها بدین شرح است:
*پنجشنبه 20 مهر/
پیکان - گسترش فولادتبریز / ساعت 16
استقلال خوزستان - پرسپولیس تهران / ساعت 17
*جمعه 21 مهرماه/
سپاهان اصفهان - سیاه جامگان مشهد / ساعت 16
سایپا - سپیدرود رشت / ساعت 16
ترکتورسازی تبریز - پارس جنوبی جم / ساعت 16
پدیده مشهد - ذوب آهن اصفهان / ساعت 16:30
اسقلال تهران - فولادخوزستان / ساعت 17
صنعت نفت آبادان - نفت تهران / ساعت 17:15
ورزشی**3783** 1701 / 6037
خبرنگار: امیر میرزاییان* انتشاردهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.