آیت اله حاج سیدمحمدحسن آقامیری از علمای برجسته خوزستان روز پنجشنبه بر اثر بیماری در گذشت.
به گزارش ایرنا در پیام آیت الله فرحانی آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
إنالله و إنا إلیه راجعون
قال الصادق علیه السلام: «إذا مَاتَ المؤمِنُ الفَقِیهُ ثلمَ فِی الاسلامِ ثُلمَةٌ لا یَسُدّها شَی‏ءٌ» و قال: «ما مِن أَحَدٍ یَمُوتُ مِنَ المؤمنینَ أَحَبّ إِلَی إبلیسَ مِن مَوتِ فَقِیه»
ضایعه ارتحال عالم ربّانی، دانشمند گرانسنگ، فقیه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و استاد متخلق اخلاق، «حضرت آیت ا... حاج سید حسن آقامیری(ره)» موجب تاثر و تأسف اینجانب و همه دوستداران علوم دینی، فرهنگ شیعی و انقلاب اسلامی گردید.
این حادثه ناگوار، ضایعه‌ای برای حوزهی علمیه ، روحانیت و جامعه‌ی مذهبی دزفول و به ویژه ارادتمندان و شاگردانی است که سالیان سال از محضر این استاد فرزانه بهره می‌بردند.
آن عالم بزرگوار که بحق نمونه یک عالم مهذب زاهد متقی بود، سال‌ها در حوزه‌ علمیه ، صاحب کرسی تدریس علوم فقهی و اخلاقی بود و علاوه بر طلاب فاضل، توده مردم و جوانان متدین نیز از مناهل علم و عمل او بهره می‏گرفتند.
رحلت این فقیه صمدانی، اینک و در ایام عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) معنایی جز پیوند عمیق روحی بین آن بزرگمرد با اجداد طاهرش ـ علیهم السلام ـ ندارد.
اینجانب این ضایعه‌ مؤلمه را به محضر حضرت ولی عصر(عج) عجل الله تعالی فرجه الشریف ، علمای اعلام، طلاب حوزه‌ی مبارکه و به امت اسلام به ویژه مردم عالم پرور دزفول تسلیت می گویم . همچنین به خانواده‌ی مکرّم و دیگر بازماندگان ایشان عرض تسلیت کرده، و از خداوند سبحان برای آن فقید سعید علو درجات و برای متعلقین تسلّا و صبر جمیل را مسألت می نمایم.
عبدالکریم فرحانی - نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری 15 محرم الحرام .1439
آیت اله حاج سیدمحمدحسن آقامیری از علمای برجسته استان خوزستان از شاگردان مرحوم حاج شیخ مرتضی حائری و وحید خراسانی بود که به واسطه ارتحال ایشان یکشنبه 16 مهرماه مصادف با 17 محرم عزای عمومی در شهرستان دزفول اعلام شده است.
6068
دریافت خبر: محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.