به گزارش ایرنا در این آئین ها دسته ها و هیات های عزاداری و سوگواری با روشن کردن شمع و برتن کردن جامه سیاه در غم شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش به عزاداری پرداختند.
سوگواران با نوحه خوانی و مرثیه سرایی این شب حزن انگیز و اسارت اهل بیت پیامبر(ص) را گرامی داشته و در عزای شهادت مظلومانه نهضت عاشورا اشک ماتم ریختند.
برخی از هیات های عزاداری در شهرهای اهواز ، دزفول ، بهبهان و شوشتر نیز با برپایی آئین شام غریبان در بقاع متبرکه ، در غم اسیری امام سجاد(ع)،حضرت زینب(س) و اهلبیت امام حسین(ع) به سر و سینه زدند.
همچنین تعدادی از هیات های عزاداری در حرکت های خودجوش و مردمی با شبیه سازی حرکت کاروان اسرا و شام غریبان، قلوب عزاداران را به شام غریبان و همدردی با اهل بیت پیامبر(ص) پیوند زدند و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان حضرت حسین ابن علی(ع) ابراز داشتند.
در روایتی از امام سجاد(ع) نقل است که سخت ترین دوران حیاتش ، اسارت اهل بیت پیامبر(ص) در شام بوده است.
سراسر استان خوزستان به مناسبت توسوعا و عاشورای حسینی سیاه پوش و غرق در ماتم عزا شد و هیات های عزاداری و سوگواری به رسم دیرینه ولی پرشورتر از سال های گذشته در غم شهادت مظلومانه و غریبانه امام حسین(ع) و اصحاب آن حضرت به سرو سینه زدند.
6065 / 6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.